Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med Snagit


Evoedde

Rekommendera Poster

Hallå!

 

Ännu ett problem har dykt upp;

När jag ska spela upp min filmsnutt som jag spelat in så blir det bara svart.

Har hittat svaret tror jag men vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga för att återgärda det.

 

Länk till svaret:

http://techsmith.custhelp.com/cgi-bin/techsmith.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=53&p_created=1102708393&p_sid=eahqSRhi&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPSZwX3NvcnRfYnk9JnBfZ3JpZHNvcnQ9JnBfcm93X2NudD00ODkmcF9wcm9kcz0mcF9jYXRzPSZwX3B2PSZwX2N2PSZwX3BhZ2U9MQ**&p_li=&p_topview=1

 

Ps. Använder snagit 8

 

/Edde

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du t ex har spelat in saker som visas i MediaPlayer och resultatet blir "svart" betyder det att du måste göra den inställning som finns beskriven för att SnagIt ska kunna "se" vad som finns på skärmen.

 

Vad är det du har försökt att spela in?

 

Ett alternativ som funkar bättre för en del saker är Fraps:

 

http://www.fraps.com/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läste igenom det lite noggrannare sedan och fattade vad de menade, testade att göra som det stod men utan framgång.

 

Ska testa med fraps som du sade, tack!

 

/Edde

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det laggar. Den hoppar liksom fram, först bra, efter ett tag "låser" sig skärmen för att sedan gå igång två sekunder senare vilket resulterar i en värdelös film.

 

/Edde

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det flyter på bra när du spelar?

 

En gissning är att datorn inte orkar med både spel OCH att spela in allt samtidigt. Kanske sänka upplösning eller liknande hjälper?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är en film jag ska spela in ifrån, den funkar utmärkt att spela upp den vanligt. Grejen är den att det funkar laggfritt med Snagit, därför tycker jag det är knepigt.

 

/Edde

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejen är den att det funkar laggfritt med Snagit

 

Hmmm, i början av tråden sa du att det bara blev "svart" med SnagIt?

 

Enbart svart är väl på sätt och vis helt lagfritt dock :)

 

Fraps och SnagIt fungerar såvitt jag vet på helt annorlunda sätt. Vissa saker går med det ena, vissa saker med det andra och en del går med båda. Jag har tyvärr inte testat det som jag tror du försöker göra.

 

Om du har en film på datorn och vill spara ett klip från den skulle jag istället använda mig av program som t ex VirtualDub eller nåt videoredigeringsprogram. Fast det beror lite på i vilket format du har den nu.

 

[inlägget ändrat 2006-09-25 14:30:16 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte resultatet som är laggfritt xD

Utan medans jag spelar in.

 

Har filmen på en Dvdskiva finns det någon möjligthet att få den till ett format som man kan importera till windows movie maker?

 

Filmen betsår för tillfället utav VOB, IFO och BUP filer.

 

/Edde

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har filmen på en Dvdskiva finns det någon möjligthet att få den till ett format som man kan importera till windows movie maker?

 

Kanske MovieMaker kan importera själv? Vet inte...

 

Det finns en hel del skrivet här om DVDDecrypter, det kan du prova.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...