Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Arbitrage


roger_malmö

Rekommendera Poster

Har du kollat reglerna här: //eforum.idg.se/Eforumintro.asp#Del8 Punkt fem är det jag tänker på:

5. Gör inte reklam. Visst får du skryta med dina kunskaper och briljera med dina djupsinnigheter men det är en helt annan sak än att uppenbart marknadsföra produkter och tjänster som du själv säljer. Företräder du dock en tjänst/produkt som en användare har efterfrågat så är det tillåtet att berätta om den.

 

Vem har efterfrågat ännu en spelsajt?

 

Vinst varje gång, förresten. Tror du på det själv?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror nog att roger_malmö mest är ute efter synpunkter på sajten, inte för att göra reklam. Tråden borde i så fall ligga under "surftips" kanske?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lars jag säljer inte produkten utan efterfrågade kunskap om densamma.

Vem har efterfrågat ännu en spelsajt?

Jag ställde frågan , får jag utan att bli beskylld för reklam ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sköt nog från höften, där. Sorry. Min kommentar:

 

Rent allmänt tycker jag inte om sajter med rullningsbara fönster i fönster, eller vad det kallas. Sen tycker jag också att språkbruket är lite svulstigt. Det ger mig, femtioplussare, ett oseriöst intryck.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror nog att roger_malmö mest är ute efter synpunkter på sajten,

Nja jag är mest intresserad av programmet dom erbjuder för att leta upp arbitrage hos olika spelsajter, ibland när jag har tid letar jag upp spelbara objekt men det är oehört tidskrävande.

och som svar till Lars ag vinst var gång...ja nästan utan undantag faktiskt det är det som är vitsen med arbitrage att hitta 2 odds där sanolikheten blir mindre än 100% tillsammans

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att med nästan ingen arbetsinsats kunna tjäna en massa pengar helt utan risk, hmmm, varför jobbar folk överhuvudtaget? ;)

 

Med synpunkter på sajten syftade jag på dess innehåll, produkten eller vad man nu ska kalla det.

 

[inlägget ändrat 2006-09-17 10:53:24 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Risker finns givetvis ,det är farligt att leva man kan dö, att tjäna en massa pengar, jo men det kräver stora insatser.

Skall inte plädera för detta utan bara säga att min plånbok inte blivit drabbad under de år jag hållt på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Typiskt bondfångeri.

De som skulle kunna ha glädje av programmet är ju i första hand spelbolagen.

Kul att se hur tjäna pengar minskar med påpekande om att referenten Jimmy är erfaren (så om du inte är det kan du ju inte förvänta dig samma resultat)

 

Påminner om gamla tiders tipssystem som såldes på annons i tidningarna och skickades som postförskott. Om man bara klarade tex 5 matcher rätt tippade garanterade vinst.

men inte att vinsten var större än insatsen......

 

[inlägget ändrat 2006-09-17 11:42:17 av jannejanne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nja att säga att arbitrage är bondfångeri är inte sant, hur det står till med just den där sidan har jag ingen aning om fast den kändes inte speciellt seriös tyckte jag. Det är inget skumt alls egentligen man utnyttjar bara olika oddssättares syn på matcher till sin fördel. Risken som finns är ju att man hinner sätta pengar på ett resultat och sen ändras oddset på dom andra resultaten innan man hinner satsa och då har man en garanterad förlust istället.

 

Här är en sida som ska vara seriös och som även har några gratistips http://www.oddsexchange.com/servlet?cat=surebets

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Marcus för ett nyanserat inlägg, jag har inte en susning huruvida sidan jag länkade till är seriös eller inte därav min frågeställning . Givetvis finns det fallgropar med arbitrage precis som att det är farligt att ta bilen till jobbet varje morgon. Säger som Stenmark - Int lönt att förklar för den som int begrip

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att se hur tjäna pengar minskar med påpekande om att referenten Jimmy är erfaren (så om du inte är det kan du ju inte förvänta dig samma resultat)

Vad har Jimmy med detta att göra ? För att tjäna pengar måste du göra ngn form av insats oavsett vad ordet insats har för innebörd.

Jimmy ??!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att med nästan ingen arbetsinsats kunna tjäna en massa pengar helt utan risk, hmmm, varför jobbar folk överhuvudtaget?

 

I fallet med arbitrage stämmer det kanske inte riktigt, eftersom det oftast ligger ett omfattande arbete bakom dom tjänade pengarna. Men visst, med ett program som sköter det åt dig har du ju faktiskt rätt i ditt utalande ändå...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kollat runt lite. Arbitrage är ingen scam.

 

Det är enkel logik. Men till skillnad från vad alla sajter säger finns det risker. Exempelvis om en tennisspelare skadar sig eller dyl. Olika bookmakers har olika regler.

 

Sedan så måste man vara ohyggligt snabb så att man verkligen bettar på dom odds som hela idén bygger på. Vad jag förstår så ändrar betting bolaget oddsen från minut till minut.

 

Så är det en fotbollsmatch man ska spela på så måste du kvivkt lägga din bet på 3 olika sajter (1X2) INNAN dom hinner ändra odds. Jag tror det är OHYGGLIGT svårt. För spelbolagen har säkerligen folk som har stenkoll på läget.

 

Hela idén är uppbyggd på att du ska satsa stora pengar (över 500 dollar) för att få igen typ 30 dollar. Så exempelvis du INTE pricka rätt odds på de 3 sajterna eller något gå annat gå snett så blir det förlust istället för vinst.

 

Ang. Den programvara du refererade till har jag sett att den kostar lite drygt 1300 spänn/månad.

 

Extremt dyrt med andra ord om du inte tänker spela med 1000-tals dollar. Det finns billigare sätt att jobba med denna typ av handel:

http://www.sportsarbitrageguide.com/providers.html

 

Vore kul om någon testade och skrev hur det fungerade.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så är det en fotbollsmatch man ska spela på så måste du kvivkt lägga din bet på 3 olika sajter (1X2) INNAN dom hinner ändra odds. Jag tror det är OHYGGLIGT svårt. För spelbolagen har säkerligen folk som har stenkoll på läget.

Besvarar bara hur jag gör , yepp gäller att vara snabb men med två/tre fönster öppna så är det sällan problem att lägga dina vad, jag spelar aldrig på individuella sporter där risken finns att spelare blir sjuka/skadade och mtchen blir inställd.

Jag lägger i snitt 10 spel/månad och har en vinst på 1500-5000:-, nu gitter jag inte sitta och försvara hittade pengar, testa eller skit i det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lägger i snitt 10 spel/månad och har en vinst på 1500-5000:-

 

Tjänar du det? Allvarligt? Hur mycket måste du satsa i snitt för att komma upp i dom summorna?

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...