Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Efter ominstallation, scrollning, upplösning m m


observantia

Rekommendera Poster

Hej!

 

Det blir några frågor till här om någon snäll männinska ids svara :)

 

1. Markören när jag ställer mig i textrutor för att skriva har ändrat utseende som jag inte gillar, hur ändrar man den till det gamla? Det här är ett streck med en liten vimpel åt höger. Pekaren är dock ok, markören är knas bara när jag skriver.

 

2. Sidorna visas nu med något "trasigt" utseende, texten är inte jämn och fin som förut utan verkar litet hackic utseendemässigt. Vad göra?

 

3. Rullning (scrolling) av sidorna har blivit "fladdrig", kunde scrolla mjukt förut utan flimmrande rader. Vad göra där? Har kollat att mjuk rullning är på med det hjälper inte.

 

Tacksam för hjälp!

 

Mvh/Lisa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

observantia skrev:

 

Rullning (scrolling) av sidorna har blivit "fladdrig", kunde scrolla mjukt förut utan flimmrande rader.

Har du installerat drivrutiner för ditt grafikkort efter ominstallationen av XP?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tack för svar!

 

Nej jag har inte installerat några drivrutiner för grafikkortet. Hur ser jag om min dator har korrekta driivrutiner för allt?

 

Har hämtat servicepack 2 och div updates. Vad mer bör jag göra?

 

Mvh/Lisa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om det är en märkesdator, som Dell, HP etc, så går du till tillverkarens webbplats och letar fram de drivrutiner som är just för din datormodell.

 

Annars så får du besöka webbplatserna för de tillverkare som har gjort delarna och hämta drivrutiner för t ex just grafikkortet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Tack för svar! Ja, det funkar nu med smidig scrollning och grafiken verkar bättre överhuvudtaget.

 

Finns det någon som kan svara på frågan om jag kan ta bort den gamla windowsmappen eftersom jag vid ominstallation av winxp skapade en ny mapp istället för att välja samma???

 

Mvh/Lisa

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

observantia skrev:

 

Finns det någon som kan svara på frågan om jag kan ta bort den gamla windowsmappen eftersom jag vid ominstallation av winxp skapade en ny mapp istället för att välja samma?

Kan du ta en screenshot på hur det ser ut i Utforskaren med dessa mappar och bifoga bilden i ett inlägg? Skriv också storleken på Windows-mapparna. Heter den ena Windows old?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Skickar med en bild. Den mappen som heter WINDOWS är från ursprungsintallationen på datorn. När jag ominstallerade skapade jag en mapp som heter WINXP. Jag gjorde det bara för att jag var orolig att jag skulle förlora massa andra mappar med viktiga filer.

 

Storleken är på WINDOWS-mappen är 2.27 GB, och innehåller 15540 filer och 887 mappar.

 

Storleken på WINEX-mappen är 2.62 GB, och innehåller 17424 filer och 1082 mappar.

 

Har installerat SP 2 och diverse updates.

 

Skickar med en bild.

 

Mvh/Lisa

 

[bild bifogad 2006-09-17 19:28:38 av observantia]

[bild bifogad 2006-09-17 19:29:32 av observantia]

865822_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...