CJ Kihlbom Posted September 4, 2000 Share Posted September 4, 2000 Formaterade en gammal Win95-burk och installerade Win98. Installationen hängde sig dock gång på gång, men det löste jag genom att kopiera över innehållet på CDn till hårddisken i DOS. Nu när Win98 är installerat kvarstår dock problemet. När dator läser från CD-läsaren låser sig datorn totalt. Det går inte ens att röra musen. Jag har försökt att ta bort CD-läsaren i Enhetshanteraren och starta om, men det hjälpte inte. CD-läsaren är en billig noname utan drivrutiner. Datorn är en PII-266 på ett Chaintech moderkort med Intel LX-chipset. Någon som har en aning om vad som är fel och hur man löser det? / Carl-Johan Link to comment Share on other sites More sharing options...
olle3 Posted September 14, 2000 Share Posted September 14, 2000 HAr du prövat att installera win95 igen,din no-name kanske innte klarar av att köra under win98 (vilket skuller vara konstigt). Olof Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hubert Posted September 14, 2000 Share Posted September 14, 2000 Har råkatt ut för det några gånger då cd-spelaren har varitt kass så kan windows hänga sig trots att inte cd-skivan var i.Prova någon annan cd-spelare om du kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chris1 Posted September 14, 2000 Share Posted September 14, 2000 Får du något felmeddelande? Typ blue screen? /C Link to comment Share on other sites More sharing options...
CJ Kihlbom Posted September 14, 2000 Author Share Posted September 14, 2000 Inget felmeddelande eller nåt, men jag löste det genom att slänga CD-spelaren i soptunnan och köpa en ny (CD-spelare alltså, inte soptunna). / CJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.