Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Äcklad av debatterna.


mindsleep

Rekommendera Poster

Ja nu har man sett lite debatter och utfrågningar i TV. Såg den i TV4 igår och blir äcklad.

 

Maud hävdade gång på gång att dom är ett GÄNG. Utfrågarna diskuterade om alliansens partier inte målade in sig i ett hörn...man vände skickligt till att Göran målad in sig i ett hörn.

 

Görna flörtade villt med allt och alla. Reinfeld kör stenhårt med sin översittar attityd som bara kan liknas bäst med Görans attityd. Reinfeld hycklar med att kalla Göran mobbare igenom att själv gå till direkta personangrepp mot vänstern.

 

Sedan såg jag en i SVT där Göran och Reinfeld "diskuterade". Göran målade upp att förorterna har kriminella problem varpå Reinfeld kvickt var framme och sa att Göran genereliserade en hel grupp.

 

Sekunden senare attackerade Reinfeld en kvinna som mailat in och stälde en fråga. Kvinnan var 36 år tvåbarnsmor men sjukpensionär. Reinfeld säger snabbt. "Kan hon ta hand om 2 barn kan hon jobba".

 

Vilket hyckleri.

 

Pest eller Kolera...på Söndag väljer du.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmen där man debatterar MOT varandra tycker jag också är äckliga. Det går ju bara ut på att kasta så mycket skit på de andra som möjligt.

 

Däremot tyckte jag TV4:as utfrågning kvällarna före var intressanta.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sett/lyssnat på samtliga TV- och radiodebatter. Tycker det har varit intressant lyssning. Främst beroende på att de är skickliga debattörer. Respekterar samtliga partiledare till fullo. Pressen utmålar oftast Reinfeldt som "segrare", men jag anser att Göran Persson fullständigt dominerat var och en av dessa debatter. Detta trots att jag röstar åt höger.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men jag anser att Göran Persson fullständigt dominerat var och en av dessa debatter. Detta trots att jag röstar åt höger.

 

Jag anser tvärtom. Alliansen slår hårt på att Vänstern inte är eniga. Alliansen har visat tydligt att dom är ett "GÄNG" som Maud så "snyggt" uttrycker det. Jag kommer förmodligen rösta vänster.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

[inlägget ändrat 2006-09-15 13:33:52 av mindsleep]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju en tämligen konstgjord enighet som man gör allt för att skönmåla och göra större än vad det verkligen är.

 

Person verkar anse sig själv som överlägsen debattör (vilket jag alltså kan hålla med om) vilket han samtidigt inte försöker dölja på något sätt (kroppsspråk, spydiga kommentarer, tar sig rätten att avbryta etc.). Persson borde vara lite mer försiktig med detta då det ger Alliansen (och framför allt Reinfeldt) möjligheten att spela rollen som den resonerande, sympatiska sidan i debatten. Därigenom slipper Reinfeldt arbeta på sitt ofta mindre sympatiska och arroganta uttryck.

 

Gårdagens debatt tyckte jag dock var den bästa hittills. Bland annat Maria W visade på ett ovanligt starkt och brinnande engagemang vilket jag tycker är roligt (även om jag knappt håller med mp i någon fråga).

 

För mig blir det antingen (m) som jag alltid röstat, eller möjligen Folkpartiet. Jag tycker de har en hel del bra intentioner för bland annat skolan. Däremot utbyggnad av kärnkraft efter 2010 .. suck.

 

[inlägget ändrat 2006-09-15 13:44:44 av Dev]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bland annat Maria W visade på ett ovanligt starkt och brinnande engagemang vilket jag tycker är roligt (även om jag knappt håller med mp i någon fråga).

Har gjort samma reflektion. Det är nästan bara MP som verkar brinna för sina frågor och till och med erkänner de negativa effekterna (med det är värt det för att...). Det gäller särkilt Maria W. Synd att dom inte tycker som jag bara [GROTTMAN]

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nog längtar man efter politiker som törs erkänna att allt inte är enkelt - svart eller vitt. Som kan uttrycka respekt för åtminstone delar av motståndarens tankesätt. Som kan erkänna egna misstag. Jag tycker det är befriande att höra Lars O erkänna exempelvis att man agerade fel vid en omröstning i riksdagen. Men hur ofta hör man liknande uttalanden, och hur ofta hör man endast undanflykter? Våga vara lite mer mänskliga och reflekterande. Det föder respekt (hos mig iallafall).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...