Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nytt PCi-card och ny Hårddisk = problem


beanzy

Rekommendera Poster

Jag har precis köpt och installerat ett SATA pci-kort på min dator som jag behövde för att kunna ansluta min nya hårddisk som jag tänkte ha som extra-disk (dvs behålla min gamla med OS på och bara spara filer på den gamla).

 

Jag lyckades installera båda och få de att fungera, började flytta över filer och allt fungerade perfekt.

 

MEN; jag lät datorn stå på över natten för att flytta de flesta filerna eftersom det skulle ta ganska lång tid. När jag steg upp morgonen efter hade filöverföriongen slutat och datorn hittade inte längre den nya hårddisken samt den stod och "klickade".

 

Försökte starta om datorn men nu vill den inte starta upp utan låser sig precis innan windows-logon kommer upp på skärmen. Den startar perfekt om jag kopplar ur den nya hårddisken och bara kör på den gamla men det är ju inte riktigt vad jag vill.

 

Vad ska jag göra?

 

Joakim

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till hårddisktillverkarens hemsida och se vad dom har för diagnostikprogram för sina hårddiskar, kör test och se om det är fel på din nya hårddisk, tyvärr så låter det som om den har gått sönder och i så fall får du reklamera den till stället du köpte den ifrån.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...