Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows brandväggen funkar inte!


punkt

Rekommendera Poster

Nu har jag ett litet problem igen:) Windows brandväggen funkar inte.

 

Följande meddelande får jag upp på skärmen "Det gick inte visa Windows-brandväggens inställningar på grund av ett oidentiferad problem"

 

Humm...säger jag!

 

Vad säger ni?

 

Tack på för hand...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera en bättre brandvägg som gratis ZoneAlarm:

 

Hej Cecilia!

 

Jag har en annan brandvägg som jag använder mej utav. Men Windows brandväggen kan ibland vara bra ha visa tillfällen:)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej mk22gg!

 

Prova öppna kommandopromten "cmd" i kör

skriv NETSH FIREWALL RESET och tryck enter

 

När jag körde det, stod det att "Följande tjänst inte är aktiverad"

 

Om inte det funkar så ladda ner denna registernyckel och kör den

 

http://windowsxp.mvps.org/reg/sharedaccess.reg

 

sedan startar du om datorn och när den är omstartad kör du

 

NETSH FIREWALL RESET

 

Ska jag ladda ner texten i den dockumenten och spara det i datorn, eller vad ska jag göra me den?

 

Tack...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wow...nu funkar det mk22gg! Tack så hemskt mycket, ohh vad jag älskar IDG och deras meddlemar:)

 

En annan fråga nu sparade jag filen i en mapp där jag gentligen inte brukar spara viktiga filer, kan jag ta bort filen eller flytta på den till en annan mapp kanske?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ta bort reg-filen från datorn. Det är väl ganska osannolikt att du får samma registerfel en gång till och skulle det nu bli så så är det ju bara att söka på Eforum så hittar du den igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Va bra att det funkade, hade lite mycket att göra när du började tråden så jag hade inte tid att googla runt, men idag hade jag lite tid över.

 

Filen kan du slänga, när du körde filen så reparerade den en del av registret så det ligger i registret nu.

 

Jag läste någonstans att detta fel kan komma av att virus röjt i registret så du kanske skulle låta antivirusprogrammet söka igenom datorn för säkerhets skull.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det va jätte snällt av dej!

 

Då slänger jag filen, det där med att det finns virus i burken kankse stämmer, för jag kan nämligen inte köra Windows update för datorn startar om av sej själv, kan ligga nån virus i burken.

 

Ska ta scanna datorn nu för säkerhets skull...

 

Tack åter igen!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...