Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

filer som försvunnit


XoJoX

Rekommendera Poster

hejsan

 

Efter att datorn sökt igenom C: vid uppstart hittades "infekterade filer". Det var win32 filer som blivit "infekterade" och jag fick välja mellan olika alternativ. Jag valde reparera men detta fungerade inte. Då valde jag tillslut att ta bort dem, i hopp om att de inte skulle vara särskilt viktiga. Men de var de tydligen, eftersom att felmeddelanden vid användning av Windows media player dyker upp om, Temp\WER4.tmp.dir00\appcompat.txt.

Jag körde kommandotolken med sfc/scannow men det vart ingen skillnad.

 

 

/XoJoX

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Då valde jag tillslut att ta bort dem, i hopp om att de inte skulle vara särskilt viktiga. Men de var de tydligen, eftersom att felmeddelanden vid användning av Windows media player dyker upp om, Temp\WER4.tmp.dir00\appcompat.txt

 

Vad jag vet är det en textfil som skickas till MS om något program kraschar. Du vet den där störande rutan som dyker upp och frågar om du vill skicka rapport eller inte varje gång program "kraschar" eller "hänger" sig.

 

Så en textfil ser inte jag som särskilt viktig systemfil.

 

Har du provat installera om Windowsmediaplayer?

...finns ju nya versioner att hämta hem.

 

Kör annars en reparationsinstallation av XP, och se vad som händer.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så en textfil ser inte jag som särskilt viktig systemfil.

Ingen bra fördom att sprida som generell lärdom. Många processer, både inom ett OS och fristående applikationer, använder textbaserade filer i olika konfigurations- backup-, logg- och "andra"-syften.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag försökte reparera windows med xp-skivan. Det gick bra till en början men efter ett antal minuter hittades inte filen idecoi.dll (antagligen en win32) då det behövdes en cd-skiva SRCDATA. Filen kunde även hämtas från övriga datorn eller diskett. Finns filen att hämta eller måste jag formatera om hela datorn?

 

Datorn startar inte utan denna fil så jag vore mycket tacksam för ett snabbt svar

 

XoJoX

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den filen brukar vara en del av drivrutinen för SATA-kontrollern som man ska mata in på diskett i början av installationen genom att man trycker på F6.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hejsan

 

någon sådan diskett har jag inte. Däremot har jag en moderkortets cd-skiva där jag tror SATA drivrutiner ligger. Går det lika bra? Om inte hur får man tag på filen/disketten?

 

XoJoX

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste nog få fram drivrutinerna från CD-skivan. Hur borde framgå antingen av en Readme-fil eller liknande på CDn eller av manualen för moderkortet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...