Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ladda ett program fast ingen är inloggad.


Cazz

Rekommendera Poster

Tänkte göra ett program som läser av om någon har använt datorn på 30 min och om inte så ska den stängas av.

 

Problemet är att kan man ladda ett program som ligger och jobbar vid en inloggningsruta?

 

är osäker för då är kanske XP inte så säker om ett program kan jobba i det skede :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontrollpanelen -> Energialternativ

 

Aktivera viloläge i fliken viloläge.

 

Välj "Försätt i viloläge: Efter 30 minuter" i fliken Energichema.

 

Viloläge sparar data som ligger i minnet på hårddisken och stänger sedan av datorn. När du sedan sätter på datorn igen läses datan in i minnet igen.

 

Mvh Christian

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mm problemet är att jag inte vill den ska gå i vilo eftersom datorerna ligger i ett nätverk. Den ska helt enkelt logga ut personen och stänga av datorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är datorn med i en domän? I så fall kan du styra det via GPO från servern. Minns inte exakt var i policys du hittar det, men det går i alla fall att logga ut vid inaktivitet och liknande.

 

Alternativt kan det finnas någon tredje parts programvara som kan köras som en tjänst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo datorerna är kopplade till ett domän.

Har inte tänkt på GPO men jag har sökt lite men inte riktigt hittat någon intressant info än. Att bara logga ut är meningslöst utan den ska stängas av.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...