Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bränna stora filer som 7 GB till dvd?


JWhot

Rekommendera Poster

Hej!

Undrar lite om hur jag ska kunna bränn en iso fil jag har på 7 Gig till en DVD skiva som bara är på 4.7 GB??

Någon som vet om det finns något program som fixar detta?

Vet att det finns DVD shrink till filmer men vet inte om det finns något prg när man ska bränna filer.

 

Hoppas ni kan hjälpa mig!

 

Ha de!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bara ska flytta filen mellan två datorer kan du använda dig av WinRAR för att splitta upp iso-filen i mindre delar.

 

Filerna kommer då heta:

DinFil.part00.rar

DinFil.part01.rar

osv.

 

När du ska packetera upp filen igen lägger du bara in alla delarna i samma mapp och öppnar på en av dem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det handlar mer om att jag måste ha det här programmet på en DVD för den söker efter dvd´n.

Visst kan jag andvända Deamon och att den får ligga på hårddisken men jag behöver utrymmet på disken så därför tänkte jag det skulle vara bra o få ner den på en DVD.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns två alternativ.

 

1. Införskaffa en dual layer-brännare och bränn ut den på en dl-dvd-skiva.

 

2. Plugga in en extern hårddisk och lägg isofilen på den. Använd sedan Deamon tool och referera till iso-filen.

 

 

Om du har mindre utrymme än 7 GB kvar på hårddisken, så borde du inte installera programmet. Min åsikt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har mindre utrymme än 7 GB kvar på hårddisken, så borde du inte installera programmet. Min åsikt.

 

Såvida det inte är en laptop med liten disk, då är 7GB en himla massa, relativt sett :)

 

Ett annat sätt kan vara om det går att dela upp iso-filen i två, d v sundersöka innehållet och se om det kan delas upp på två skivor. Kanske en dålig lösning, nå, en möjlighet i alla fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Hmmm, har det inte framför mig men vad jag kommer ihåg är det bara att öppna filen i WinRAR, ställa in storleken på delarna och, ja, köra igång.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns en ruta längst ner till vänster på WinRar-bilden med "Split to Volumes" där man anger önskad storlek på de rarfiler som skapas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...