Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Att koppla xbox till datorn


sanoka

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag har en svart xbox, alltså inte 360. Och så vill jag koppla den till datorn så att jag kan skicka filer till den.

 

Jag vill gärna ha några tipsar.

Jag har router om det behövs.

 

 

Tackar …..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja provade ... men alltså själva pc hittar inte xboxen via FTP .. jag provade detta med router också ..

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du gjort som det står i passagenlänken så ska det fungera. Nu har inte vi kvar vår gamla xbox utan har en xbox 360 så jag kan inte testa. Har du avvaktiverat brandvägg och öppnat port 21

 

Tänk på att om du ska koppla ihop ditt Xbox med din PC ska du ha en korsad nätverkskabel. Om du har en switch, router eller hubb mellan ditt Xbox och PC så ska du ha en rak nätverkskabel förutsatt att din switch, router eller hubb inte har stöd för korsad nätverkskabel.

 

Inställningarna på datorns nätverkskort och i din xbox måste också stämma.

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sanoka frågade:

Måste man ha chippad xbox eller ?

 

Japp.

 

Det framgår kanske inte så tydligt men i länkarna som Datamilla hänvisar till pratar man om chippade xboxar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det framgår kanske inte så tydligt men i länkarna som Datamilla hänvisar till pratar man om chippade xboxar.

 

Det missade jag i passagenlänken. Ledsen om jag lurats, det var inte meningen.

 

Milla

 

Den som uppfann arbetet måste inte ha haft någonting att göra.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Jag har följt 6 olika guider, alla med olika eller lika ip nummer gateway osv osv. Haft samma ip nummer på boxen och datorn, haft olika ip nummer, provat haft datorns ip nummer som gateway. men får det liksförbannat inte att funka. Kör med korsad tp kabel.

 

tex:

boxen 192.168.100.202

 

datorn: 192.168.100.203

 

gateway på både dator och box: 192.168.0.1

 

eller

 

box 192.168.0.1

 

gateway box 192.168.0.2

 

ip dator 192.168.0.2

 

alla med samma nätmask 255.255.255.0.

 

Provade pinga på den förstnämnda och det funkade, men jag kunde inte ansluta via flashftp programmet ändå.

 

När det inte gick att pinga (stod typ bägaran tog timeout eller ngt sådant), då jag använda den andra nämnda, så anslöt flashftp, för att 3 sek senare connection failed (connection lost)

på qwix står det connection refused by peer.

 

Jag fattar inte vad som är felet?

 

FTP i dashboard är på.

 

Använder Evo-x med XBMC som huvudmeny, där man väljer spel å film å sånt. Ska jag ändra ip nummer och sånt nån annan stans än i XBMC - settings - network? Hur gör jag då? Hörde att man ska få välja vilket bios man vill använda, men det får inte jag. XBMC startar automatiskt.

 

Förmodligen är jag väl bara ruskigt obegåvad, men men..

 

Tacksam för hjälp.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...