Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Antec P180


Scorpii

Rekommendera Poster

Hej på er!

Jag har en liten fundering angående Antecs chassi P180. Hur stor nätdel får man plats med? Jag har ett Tagan 430W EasyCon Series, måtten på detta är (BxDxH) 15x16x8,6 cm. Skulle jag få plats med detta i ett P180? En annan sak, är det någon som vet om Tagan har nog långa kablar för ett P180-chassi?

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkte bara ge lite info ifall någon annan funderar på samma sak. Jag mailade Antec och frågade om jag skulle få plats med ett Tagan 430W EasyConn Series i ett Antec P180. Fick svaret:

 

"That should be fine. Our Phantom500 which has this dimension:15cm(L) x 18.3 cm(W) x 8.6 cm(H) fits in the P180."

 

Jag inhandlade således chassit omedelbart. När jag hade öppnat chassit och måttade med min nätdel blev jag lite orolig. Den verkade inte få plats! Det var som tur var en felaktig bedömning. Man får bara pilla lite extra för att få plats med det. Det är fläkten i det nedre facket som är i vägen och den gick utmärkt att montera bort och sedan montera tillbaks igen när man hade monterat nätdelen.

 

Vad gäller min fundering om kabellängderna på nätdelen så är de långa så det räcker.

 

Så allt är frid och fröjd. Chassit är underbart snyggt! :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...