Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mac feeling?[aarrrgghh]


Ingemar Lundin

Rekommendera Poster

Ingemar Lundin

laddade ner och installerade MSN Explorer preview 2 (finns på http://preview.msn.com)

 

FRUKTANSVÄRT!!!

 

Jävla Mac look 'n feel rakt igenom...

 

För fan MS... nu får ni ta och skärpa er!

 

/IL

 

-------------------------

blivande Linux fanatiker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 144
  • Skapad
  • Senaste svar
His Divine Shadow

-2laddade ner och installerade MSN Explorer preview 2 (finns på http://preview.msn.com)

 

FRUKTANSVÄRT!!!

 

Jävla Mac look 'n feel rakt igenom...

 

För fan MS... nu får ni ta och skärpa er!

 

/IL"

 

HAHAHAHa tycker faktiskt det ser 'gulligt' ut :)

Inte vet jag nu om detta är Apple 'inspirerat' el kopierat eftersom jag sett just denna sorts färg/form design i många program/bilder/webbsidor före detta...

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"FRUKTANSVÄRT!!!

Jävla Mac look 'n feel rakt igenom...

För fan MS... nu får ni ta och skärpa er!"

 

MS ville säkert inte kopiera något, men tvingades snegla på det innovativa Apple. De trodde att de byggde något som skulle kunna konkurrera med Apples stil och finess, men när MS försker sig på något sådant ser det bara taffligt ut.

 

 

Mr Karbas

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Lundin

"MS ville säkert inte kopiera något, men tvingades snegla på det innovativa Apple. De trodde att de byggde något som skulle kunna konkurrera med Apples stil och finess, men när MS försker sig på något sådant ser det bara taffligt ut."

 

VARNING!!

 

Mac troll i annalkande!

 

/IL

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"MS ville säkert inte kopiera något, men tvingades snegla på det innovativa Apple. De trodde att de byggde något som skulle kunna konkurrera med Apples stil och finess, men när MS försker sig på något sådant ser det bara taffligt ut."

 

Tror inte detta var tagit från MAcOS Aqua, men jag har sett många olika applikationer som liknar MSN Explorer ganska mycket, inte ser det så dåligt ut heller, för stora knappar bara...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Karbas,

 

""MS ville säkert inte kopiera något, men tvingades snegla på det innovativa Apple"

 

Ser att ditt skämtsamma lynne inte släppt, glad för det - fortsätt roa oss.

 

"De trodde att de byggde något som skulle kunna konkurrera med Apples stil och finess"

 

Nepp, de tänkte nog i betydligt större banor - tror inte det primära för MS är att konkurrera med en obetdydlig aktörs ofunktionella och fula OS medvetet.

 

"taffligt" är faktiskt ett synonym som MacOS i alla dess former borde förknippas med.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rastapopoulos

Om MS inte sneglat på den obetydliga aktören samt dess OS skulle alla PC-ägare sitta utan mus och med DOS fortfarande...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dobroslaw Krawczynski

Hehe så kan det gå :)

Apple tog från Xerox, MS tog från Xerox och Apple och gissa vem har publikens gunst nu? :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Om MS inte sneglat på den obetydliga aktören samt dess OS skulle alla PC-ägare sitta utan mus och med DOS fortfarande..."

 

Nej.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Voff,

 

"Om MS inte sneglat på den obetydliga aktören samt dess OS skulle alla PC-ägare sitta utan mus och med DOS fortfarande..."

 

Varför står den "obetydliga aktörens" OS och stampar på samma ställe som när de "licensierade" det från den ursprungliga uppfinnaren Rank Xerox ?

 

Hur förhåller du dig till att DEC/IBM har utvecklat en egen gren av OS för PC´n som i daxläget har en betydande del av marknaden ?

 

Hur förhåller du dig till att MS och Apple haft samma förusättningar att skapa något av Rank Xerox plattform men bara ett av företagen har lyckats med konststycket att utveckla mot ett håll som gemene man verkligen vill ha ?

 

Voff.

 

Spela död !

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rastapopoulos

Jag behöver inte förhålla mig till något av detta överhuvudtaget.

Du kör PC, jag Mac, jag är glad och nöjd och förhoppningsvis du med.

 

Jag tycker MacOS är snyggare, bättre att jobba med och behagligare på alla sätt och vis, OK? Denna uppfattning delas av många inom de verksamhetsområden där jag jobbar.

 

Beträffande vad gemene man använder så kan jag bara bocka och buga för marknadsförarna på Microsoft.

 

Kommer du ihåg hur det gick med VHS/Betamax?

 

Kvantitet och kvalitet är inte detsamma alla gånger...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vovven,

 

"Jag behöver inte förhålla mig till något av detta överhuvudtaget.

Du kör PC, jag Mac, jag är glad och nöjd och förhoppningsvis du med."

 

Korrekt, du "behöver inte förhålla dig" men du gjorde ett påstående om MS/PC och Apple.

 

Jag svarade, end of story.

 

"Jag tycker MacOS är snyggare"

 

Okidoki, inte jag.

 

"bättre att jobba med och behagligare på alla sätt och viS"

 

Inte på något plan.

 

"Denna uppfattning delas av många inom de verksamhetsområden där jag jobbar."

 

Säkerligen, vad pysslar du/ni med ?

 

"Beträffande vad gemene man använder så kan jag bara bocka och buga för marknadsförarna på Microsoft."

 

Och teknikerna från bla DEC som skapade NT.

 

"Kommer du ihåg hur det gick med VHS/Betamax?"

 

Javisst - vad är BetaMax ?

 

"Kvantitet och kvalitet är inte detsamma alla gånger"

 

Någon som bestrider detta ? Dock anser jag inte att vare sig MacOS, ATI grafikkort eller resterande HV i en Mac håller högre klass än en märkes PC - snarare tvärtom.

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hans Pedersen

"Kvantitet och kvalitet är inte detsamma alla gånger"

 

Begränsad efterfråga är inte heller alltid det samma som kvalité. Hur många i detta forum anser, på fullt allvar, att Lada gjorde(/gör?) bra bilar?

 

Hans:P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Kvantitet och kvalitet är inte detsamma alla gånger..."

 

Nej det är sant, men för att du inte ska ge intrycket av att PC är sämre bara fär att det är mer av dom(dom har ju ändå bättre/billigare/snabbare på samma gång) så ska måste det ju läggas till att just i detta sammanhang så funkar inte din analogi utan krashar och flyger tillbaka på maccen, men ändå just nu verkar det faktiskt som att Kvantitet = Kvalitet, det är inget konstant, det bara blev så ser du...

 

Och på samma vis är det ju så at kvalitet kommer inte av bristen på kvantitet heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rastapopoulos

"Begränsad efterfråga är inte heller alltid det samma som kvalité. Hur många i detta forum anser, på fullt allvar, att Lada gjorde(/gör?) bra bilar?"

 

Och hur många anser att MacDonalds är världens bästa restaurang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

""Begränsad efterfråga är inte heller alltid det samma som kvalité. Hur många i detta forum anser, på fullt allvar, att Lada gjorde(/gör?) bra bilar?"

 

Och hur många anser att MacDonalds är världens bästa restaurang?"

 

Inte jag, jag tycker att grillen i Malax är bäst, en såndär sorts 'husvagns grill' jävligt bra burgare, en 'stor helkötts' 2 biffar, varje en av dom som 1½ quarter pounder biff och mycket sallad och och sånt, men ändå inte som andra sällen där som slänger på för mycket kryddor så det bara rinner ur burgaren så det blir till en s.k. kladd burgare...

 

Men ändå detta påstående som du gjort här ändrar inte det stenhårda faktum att PC:n är bättre i kvalitet och kvantitet och såklart pris...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rastapopoulos

Utseendet är ju en smaksak, men varför tror du att den grafiska branschen, reklambyråer, layoutare, designfolk osv föredrar Mac?

 

Betamax var det bättre systemet.

 

I Musikbranschen där jag bl a arbetar är fortfarande Macen dominerande, i merparten av alla studios kör man Mac. PC funkar sämre, fråga vem som helst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vovven,

 

"Och hur många anser att MacDonalds är världens bästa restaurang?"

 

Platt fall - en jämförelse som begick eutanasi i samma sekund du presenterade den.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rastapopoulos

Pris möjligen, men du kan ju inte på fullt allvar påstå att den typ av PC som de flesta använder är bättre i kvalitet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

His Divine Shadow

"Pris möjligen, men du kan ju inte på fullt allvar påstå att den typ av PC som de flesta använder är bättre i kvalitet..."

 

Det kan man inte säga eller säga, det finns fööör många PC för att vara säker...

Men nog skulle jag tro att den större delen av alla PC´s 70-80% är helt OK/bra/perfekt kvalitets mässigt men det är ju 9x windows som drar ner betyget och ger illusionen av att PC:n är sämre...

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vovven,

 

"Utseendet är ju en smaksak, men varför tror du att den grafiska branschen, reklambyråer, layoutare, designfolk osv föredrar Mac"

 

För att en vana är svårt att bryta ? För att det kostar en del att byta hela plattformen företaget kör på ? För att de 30-50 åringar som DTP´at hela sitt liv under Mac/MacOS inte riktigt skulle känna sig hemma ?

 

Macen var först i den nischen och är utan tvekan den dominerande plattformen men ska vi hårdra det så skulle jag vilja ha en ärlig pris/prestanda test i dagsläget. Tror inte Macen skulle göra så bra ifrån sig vid en rättvis jämförelse över alla applikationer i dagsläget.

 

Det enda som talar för Macen är förmodligen att den är så väl förankrad i DTP världen och att de flesta 2D nissar utför sitt arbete under MacOS.

 

"Betamax var det bättre systemet."

 

På vad ?

 

"...i merparten av alla studios kör man Mac. PC funkar sämre, fråga vem som helst"

 

Jag frågar dig - varför fungerar PC´n sämre ?

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vovven,

 

"Pris möjligen, men du kan ju inte på fullt allvar påstå att den typ av PC som de flesta använder är bättre i kvalitet..."

 

MacOS och ATI är 2 avskräckande faktorer när det gäller inköp av en maskin som kostar uppemot 60.000:-

 

Vilken HV/MV syftar du på när du helt uppenbart anser att Macen är av bättre kvalité ?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rastapopoulos

"För att en vana är svårt att bryta ? För att det kostar en del att byta hela plattformen företaget kör på ? För att de 30-50 åringar som DTP´at hela sitt liv under Mac/MacOS inte riktigt skulle känna sig hemma ?"

 

Nej, varför skulle de byta om de är nöjda?

 

"Macen var först i den nischen och är utan tvekan den dominerande plattformen men ska vi hårdra det så skulle jag vilja ha en ärlig pris/prestanda test i dagsläget. Tror inte Macen skulle göra så bra ifrån sig vid en rättvis jämförelse över alla applikationer i dagsläget."

 

Läs nedan t ex (detta var innan G4:an med dubbla processorer kom...):

http://sfgate.com/cgi-bin/article.cgi? file=/c/a/2000/04/17/BU1016CH.DTL

 

""Betamax var det bättre systemet."

På vad ?"

 

Bättre bild t ex.

 

"Jag frågar dig - varför fungerar PC´n sämre ?"

 

Bl a därför att den inte synkar MIDI exakt.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...