Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hur kopplar jag min pocket pc till internet utan bluetooth???? MIO (digiwalker) pocket pc P550


Everlastno1

Rekommendera Poster

Jag har en liten fråga Jag har en MIO (digiwalker) pocket pc P550 . jag undrar om jag kan koppla upp den mot internet utan bluetooth el mobil tele??? Räcker det inte med modemet som sitter i pocket pc:n ? Den innehåller WINDOWS MOBILE. Jag är inte så hemma på detta med trådlöst internet när man sitter T,ex på bussen, tåget och inte har tillgång till sin dator hemma. och inte äger jag en bluetooth telefon. jag har kollat överallt på internet men inte hittat nåt. vore hemskt tacksam om om nån kunde ge mig ett tips om hur jag ska göra. köpte denna bärbara konsoll mest för att kunna surfa ute på vägen. har 10 dagar öppet köp from 11 sep, så går det inte så skickar jag tillbaka den till el-giganten.OBS !!!! DET FINNS INGEN GSM 3G FUNKTION PÅ DEN. (ELLER????)

Mvh Per

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såvitt jag kan se stödjer den vanliga trådlösa nätverk (WiFi). Dessa trådlösa nätverk har ju inte alls samma täckning som t ex 2G/3G har.

 

Det beror väl på var du vill kunna använda den? Inne i "stan" kanske det går bra men annars, nja, skaffa hellre en som har 2G/3G då.

 

Vad du BORDE kunna göra där det inte finns WiFi-nät tillgängligt är att använda dess BT-koppling och använda din mobiltelefon som koppling mot internet (om din telefon stödjer det, förstås). Om det går eller inte vet jag inte.

 

Själv har jag funderat på denna (har ingen GPS men däremot 2G/3G/WiFi):

 

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010094449

 

[inlägget ändrat 2006-09-12 01:10:10 av lizardKng]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag köpte en BT tele.. men jag har fortfarande problem med att koppla upp man ska ange ett nr som modemet ska ringa upp , tror man ska ringa till tele 2 om det.... Ett tips ... skaffa ingen MIO DIGIWALKER 550p ... den kan typ inget automatiskt... fick sitta typ 3 timmar innan den hittatde min nokia nalle.. Tack för ditt svar mvh P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...