Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Større harddisk i DVD/HD opptaker


Cartman9090

Rekommendera Poster

Er det noen som vet om det går å sette i en større harddisk i en DVD/HDD opptaker?

F.eks sette en disk på 160Gb i en opptaker som er utrustet med en 80Gb harddisk. Det dreier seg om en LG RH177 modell.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Googla på internet"!

 

Själv har jag två 80GB philips-inspelare, och dessa räcker ganska bra. Ännu. Det som antagligen "går sönder" med tiden, är hårddiskarna..

 

Eftersom det sitter vanliga PATA-IDE i dessa, är "problemet" antagligen att formatera nya diskar i datorn innan man byter de gamla..

 

-Jag skulle väldigt gärna sätta i 300GB-diskar i stället för 80GB...

(Jag antar att "OS" sitter i hårdvaran, alltså räcker det med "rätt formaterade hårddiskar"..)

 

Möjligen kommer det ut nya "tipps" på internet om hur man byter hårddiskar i hårddiskinspelare, när fler och fler får problem med kraschade hårddiskar.. Som sagt, hårddiskarna är generiska..

(Bör passa till "alla" märken, det är antagligen formateringen det hänger på!)

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tro meg, jeg har googlet etter temaet "større HDD", jeg har også ringt LGE for å få info om firmware til deres produkter, de har ingen info å komme med.

 

Tror vel også at det kommer opp tips ettersom det blir feil på disker rundt om, også når folk har fylt opp originaldiskene. Synes likevel det er rart at jeg ikke finner noen som har testet ut dette.

 

Ser på min LG RH177 at disken kan formatteres fra menyen.

 

Har meget lyst å bare prøve meg frem her, men siden spilleren bare er noen dager er litt tidlig å bryte garantien;-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ser på min LG RH177 at disken kan formatteres fra menyen.

 

Rörer seg antagligen om formatere DVD-RW-disker, ikke om formatere hårddisken.

 

Edit:

(Ursäkta min "kvasi-norsk", ville bara "emulere norsk" för att vare snill)

;)

 

Ha de!

[inlägget ändrat 2006-09-12 17:35:24 av virtuosen2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...