Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hög telefon räkning


Goovie

Rekommendera Poster

Min familj har den senaste månaden fått högre räkning än va vi tidigare har haft, pga två telefon nummer som hela tiden rings upp i bara ett fåtal sekunder flera gånger.

 

 

 

Modemkapning kan det väll knappast vara eftersom vi har ett bredbands modem.

 

Det måste klart vara någonting med vårt internet, vad kan man igentliigen göra åt saken?

 

 

Finns det något program som man kan installera för att få slut på eländet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Det måste klart vara någonting med vårt internet, vad kan man igentliigen göra åt saken?

 

 

Finns det något program som man kan installera för att få slut på eländet?

 

Hur skulle någon kunna ringa via er telefon via internet?

 

Svårt att tänka mig hur det skulle kunna gå till. I så fall skulle personen "kapa" ert abonnemang och ringa på ert abonnemang via Skype eller något liknande. Har aldrig hört talas om det tidigare, men inget förvånar längre.

 

Begär specificerad telefonräkning från Telia och sen är det ju att bevisa för Telia att ni inte ringt telefonnumren. Det kan ju vara svårt, eftersom Telia inte är vidare lätta att ha med att göra.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart går de här telefonnumren?

 

Är det nån i familjen som har kontakt med numren?

 

Har ni någon typ av intelligent telefon i huset som lagrar nummer, kan ringa?

 

Har själv en mobil som om jag inte låser knapparna skickar SMS (tomma) till första telefonnumret i min telefonlista enbart genom att påverkas där den ligger i bältesfickan?

 

Är det telia det gäller så brukar de vara känsliga för tidningsartiklar, Plus i TV osv.

det är faktiskt förvånadsvärt hur många företag visar sig ha en helt annan policy än man själv trott framför TV-kamerorna.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1. Vart går de här telefonnumren?

 

2. Är det nån i familjen som har kontakt med numren?

 

3. Har ni någon typ av intelligent telefon i huset som lagrar nummer, kan ringa?

 

1. Vet inte

2. Nej

3. Nej

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ni något larm? Sådana brukar ringa upp för att kolla att allt fungerar åtskilliga gånger per vecka och det brukar vara korta samtal till ett och samma nummer. Det kan vara Securitas eller något annat säkerhetsföretag som levererar larmtjänster eller larm kopplade till kommunens hemtjänst. Bara en tanke..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dags ta reda på vem som har de här numren.

http://www.hitta.se

http://www.eniro.se

och ta kontakt med dem.

 

har ni fax?

 

Har själv varit med om att bli terrad av en fax som fått mitt nummer inlagt av misstag som kortnummer. Den försökte gång på gång skicka sitt fax och jag lade på luren så fort jag hört att det var faxen.

Löstes genom att jag ringde telia och sa att det här fick de fixa. Jag skulle inte byta telefonnummer, de skulle få tag i faxägaren. 5 minuter senare ringde en tekniker? jag berättade om faxen. ca 5 minuter senare ringde faxen. Jag lade inte på luren förrrän efter ca 1 timme. Det var sista gången.....den ringde.

 

När är samtalen gjorda?

 

Finns det samtal när ni omöjligt kan ha ringt?

 

Fick dubbla räkningen på jobbet ca 50000:- mot normala 25000:-

Det visade sig vara enligt telenordia ett antal samtal ringda från VDs gruppsamtalstelefon. De borjade på natten mellan 0100 och 0200 och slutade alla på sekunden 05:00:00.

Vilket visade att det inte var människor som ringt utan det måste vara en dator.

 

Att vi skulle byta telefonleverantör om de inte avskrev de här ärendena eller presenterade en föklaring.

Att den skulle de få ge i tingsrätten om de så önskade.

 

Samt att vi var ett dotterbolag till ett amerikanskt företag med några 100000 anställda över världen och inte hade hade några problem med juridiska kostnader hjälpte kanske.

 

[inlägget ändrat 2006-09-10 06:00:59 av jannejanne]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Även om ni har ett bredbandsabbonemang så kan ni drabbas av modekapare om ni har ett vanligt modem i datorn som är anslutet till telenätet. Kontrollera detta och dra ur telesladden ur datorn om mitt antagande är rätt.

 

Sök sedan igenom datorn med ex.v. HijackThis (se spion/trojan-kanalen för mer info)

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad har ni kopplat till telenätet?

 

Lista allt som är anslutet till jack.

 

Några vanliga telefoner och vårt bredbandsmodem.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att vi skulle byta telefonleverantör om de inte avskrev de här ärendena eller presenterade en föklaring.

Att den skulle de få ge i tingsrätten om de så önskade.

 

Samt att vi var ett dotterbolag till ett amerikanskt företag med några 100000 anställda över världen och inte hade hade några problem med juridiska kostnader hjälpte kanske.

 

hahahahahahahahahaaaa!! :thumbsup::thumbsup:

__________________________________________________________

 

Inside a black hole, all the laws of science break down and chaos reigns - just like in the House of Commons! --Sir Patrick Moore

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...