Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med videosnuttar


leidefeldt

Rekommendera Poster

Hej

 

Har gjort en presentation som innehåller kortare videosnuttar. Det funkar bra när jag gjorde den i keynote. Har försökt flytta över den till powerpoint men förlorar en massa data. Så det är lika bra att göra en helt ny presentation istället.

 

Det jag vill göra är att skapa en presentation med videosnuttar, men min tidigare erfarenhet med powerpoint säger mig att det inte kommer att funka speciellt bra. Har också för mig att man istället kan göra en film av hela presentationen och sen ha den indelad i kapitel och klicka sig fram på så sätt. Kan man göra så i moviemaker? Med pauser och sen köra igång igen. Eller finns det något stabilt sätt att ha videosnuttar i powerpoint?

 

 

/ Leidefeldt

 

Ju mer man vet desto mer vet man att man inte vet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går det att göra så att filmen pausar automatiskt? Antingen i moviemaker eller after effetcs?

 

 

/ Leidefeldt

 

Ju mer man vet desto mer vet man att man inte vet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Filmer pausar inte, de bara spelar på tills de är slut, du måste styra uppspelningen från ett annat program.

 

Du kanske ska prova Flash? Flash är väldigt duktigt på att spela upp saker, även video. Flash kan så mycket mer dock, man kan göra det mesta i Föash som spel t ex så det är en del att lära.

 

Ett annat sätt är att göra presentationen är i HTML men då måste du ju ha en webserver på datorn du ska använda.

 

Nå. lite ideer i alla fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack. Flash var ju en bra idé. Men kanske inte lika rak på sak som jag hade önskat. För mitt grundproblem är ju att powerpoint är skitdålig på att spela upp videosnuttar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man ska välja verktyg efter uppgiften.

 

En spik hamras bäst i med en hammare, även om man råkar äga en dyr elektrisk skruvdragare.

 

(nå, det kanske går med Powerpoint på nåt sätt)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo. om det funkade med att använda videosekvenser i powerpoint så skulle jag göra det. Men det suger helt enkelt. Ibland funkar det och i bland inte. Sen så står man i skiten när man ska hålla sin viktiga presentation. Det får bara inte krångla då. Därför letar jag efter alternativ.

 

Kan man inte göra en film av hela presentationen och sen lägga i pauser, typ som när man ser på DVD och filmen meny dyker upp. Då är det ju pauser som väntar på ett klick för att välja tex språk. Hur gör man sådana pauser. Skulle jag kunna använda mig av det?

 

 

/ Leidefeldt

 

Ju mer man vet desto mer vet man att man inte vet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En tanke: Du kan ju göra en DVD av filmerna, då kan man t ex hoppa tillbaka till en meny efter varje klipp. Sen kan du spela upp DVD:n på datorn och på så vis få ut den på projektorn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...