Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webdisk/Telia säker lagring/Storegate


CobraT

Rekommendera Poster

Haj

 

Har Telia säker lagring (gratis i mitt bredbandsabonnemang)

Detta verkar vara samma som Idg webdisk och www.storegate.se.

 

Har provat att köra genom webinterface, webmappar, FTP och webdriv.

 

Några frågor. Jag verkar ha ett generellt problem med ÅÄÖ i filnamn och mappnamn. Bokstäverna har "försvunnit"

Webdrive verkar inte heller klara att läsa mappar med åäö i.

 

Har någon kommit på om detta har med Storegate i allmänhet att göre eller med programmet webdrive?

 

Det finns ett gratis alternativ att hämta på nätet som heter novell netdrive.

Verkar vara mer eller minder identiskt. Är netdrive helt komparatiblet med Storegate?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Iden med "webdrive" är god men programmet är extremt bugigt (jag kan skriva en A4 med felaktigheter i programmet, felaktigheter vilka Storegate inte "mörkar") så använd ett vanligt FTP-program istället så skall du se att det kommer att funka fint.

-nisse

aMBivAlENt?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 3 veckor senare...

Har provat Diino. Då föredrar jag IDG webbdisks lösning. IDG Webbdisk är enklare och ger dig större möjligheter.

 

Med Dino måste du ladda ner en klient. Du kan t.ex inte dela ut information smidigt om inte mottagaren också har Diinos klient etc. Men det sämsta med med Diino är nog deras automatiska backup. Det är en "zipad" fil vilken innebär att du inte kan komma åt dina filer.

 

Dessutom kan man inte göra backup på mobilen hos Diino vilket är en suverän tjänst på IDG webbdisk.

 

/Mo

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...