Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kontakt som inte syns i live messenger?


[Esc]

Rekommendera Poster

Hjälp...

 

Jag har en kontakt i messenger som alltid syns som offline (även om kontakten är online, och nej... jag är inte blockerad!)

 

Jag har t.om. suttit med två datorer bredvid varandra och loggat in samtidigt. Men problemet kvarstår. Det är inte heller beroende av vilken dator jag använder, utan problemet finns på alla datorer jag provat.

 

Jag kan se andra kontakter som är online, men det är bara denna kontakt det är problem med...

 

Enligt hjälpen ska ma tan bort alla kontakter för att sedan lägga till dem igen, vilket jag har gjort. Men detta hjälper inte. Eller vänta i 30 minuter. Men problemet har funnits i över en vecka nu.

 

Just nu sitter jag på jobbet och har då endast webmessenger, men det är samma problem där

 

Någon som har haft liknande problem?

 

 

Edit:

Kan tillägga

Live messenger (jag har provat både den 2:a och den 1:a versionen)

Brandväggsproblem borde det inte vara, eftersom jag ser andra

XP Home + Norton IS

XP Pro + Zome ALarm

W2000 + webbmsn på jobbet...

och som sagt det har fungerat tidigare... :-(

 

Tillägg 2:

Det är visst problem med andra. Min kontakt som inte jag ser. Syns inte hos en annan ytterligare kontakt.. (som jag inte heller ser är online) Har msn brakat ihop totalt?

--

[Esc]

 

[inlägget ändrat 2006-09-04 09:35:32 av [Esc]]

[inlägget ändrat 2006-09-04 09:37:55 av [Esc]]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej Esc.

 

Jag har haft precis samma problem som du! Fast för mig handlade det inte om en kontakt, utan flertalet. Jag löste det genom att installera en äldre version av MSN. MSN 6.2 kör jag med nu, inga nackdelar med den för den kan göra allt jag behöver förutom om ngn skickar en rörlig bild. Då ser jag inte den. Men de är oftast irriterande så de slipper jag gärna ändå =)

 

Annars, kolla hur din anslutning ser ut och om du är rätt uppkopplad. Eller så ligger inte felet hos dig utan hos motparten.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har samma problem. De enda kontakterna som syns är de som redan fanns där innan uppdateringen. Det är en som försvunnit. Nya går ej att lägga till, de ser bara ut som om de ej finns i mina kontakter. Surt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...