Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Excel och Word hänger sig när jag vill spara


Jullie

Rekommendera Poster

Har problem med att var uppkopplad när jag ska spara ner Excel eller Word-dokument. Det bara tuggar och tuggar men det händer inget.

 

Jag måste då plocka ur sladden, spara dokumentet för att sen stoppa in sladden igen.

 

Finns det någon som har något tips om det här?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har sett det här någongång. Det finns till och med en artikel i Microsoft KB. Tyvärr kan jag inte hitta länken, men det var någonting riktigt korkat :-(

 

Gissar från minnet (förmodligen fel)

1. Du har tidigare öppnat ett dokument på en nätverksenhet/webben, av någon anledning vill word absolut hitta det igen när du sparar. Testa att rensa "senaste dokument" (verktyg-> alternativ, fliken allmänt, ta bort krysset för "lista senast använda filer" tryck OK). Eftersom det är en användbar funktion så föreslår jag att du sätter tillbaks krysset efteråt.

 

2 verktyg-> alternativ ->sökvägar. Kolla att du inte har någon nätverkssökväg.

 

3. Ähhh, om man bara kunde komma på rätt sökord, irriterande.

 

 

 

*******ED**********

 

Hittade en ledtråd. Det är tillräckligt fånigt för att vara rätt. Om du har "mappat" någon nätverksanslutning som är trasig, eller t.om en som kräver lösenord så får word frispel. Det verkar som om word snabbscannar alla enheter när du trycker på spara, oavsett var du faktiskt tänker spara...

Lösningen verkar vara att gå ut i windows. öppna "den här datorn" och kolla alla enheter som syns. Om någon av dom är en nätverksenhet/webb som krånglar eller kräver lösenord så är det boven. Tas bort med hjälp av Verktyg->koppla ifrån nätverksenhet

 

Hmmm, tror faktiskt jag råkat ut för det här på en dator med trasig diskettstation.

[inlägget ändrat 2006-09-01 10:01:35 av MH2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...