Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TheCounter terroriserar "ihjäl" användarna !!!


Chakotay

Rekommendera Poster

Det har länge varit onödigt tidsödande kolla av de uppgifter TheCounter samlar om ens hemsidas besökare, eftersom de satt in extra webbsida som måste avverkas innan man kommer in ordentligt.

 

Men på sistone har det blivit förskräckligt djävligt mycket segare försöka kolla av statistiken m.m. ty de sänder en skur av cookies som vad jag kan förstå endast är till för reklamvisningen där.

 

Jag har ett stoppa-cookies-program installerat och kunde räkna till över 50 försök att proppa på mig cookies innan jag ens kunde logga in; därefter kom det ytterligare 12 kakiproppningsförsök innan jag ä-n-t-l-i-g-e-n kunde kolla mitt konto!!!

 

Meningen med kakterrorn torde som sagt vara att kunna kartlägga och ytterligare terrorisera användarna med ovidkommande reklam men där skjuter de sig nog i foten - numer drar jag mig i det längsta för att gå dit och tvingas gå igenom den tålamodsprövande, tidsödande och förnedrande väntan hos TheCounter!!!

 

TheCounter har blivit botten!! GRRRR!!! :-((((

 

Vilken tjänst ska jag byta till istället???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker problemet snarare är att anrop till TheCOunter väsentligen försämras nedlaggningstiderna av sidan samt att statistiken är långt ifrån tillförlitlig. Om det bara var så att de satte en del cookies och hade mer reklam för att bli lönsamma skulle jag inte bry mig, men att tjänstens kvalitet är undermålig är desto allvarligare enligt min mening.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker dessutom att deras "TheCounter.com professional edition" som skickas ut varje vecka är lite jobbig. Har unsubscribat från den ett flertal gånger och fått bekräftelse, men lik förbannat dimper den ner varje vecka.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Finns det några bra alternativ till The Counter? Jag är främst intresserad av att lagra referrers och IP-nummer/domännamn på besökarna. All annan statisk kör jag lokalt med ett CGI-script. (Egentligen borde jag kanske uppdatera det, men det kommer ju knappast att bli verklighet i år...)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har skaffat Statistics Server istället, den jobbar direkt mot loggfilerna och presenterar väldigt utförlig statistik.

 

När det gäller webbtjänster finns ju t.ex. www.webtrendslive.com (har inte testat den dock).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...