Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur få ljud genom spdif med Mediaplyer Classic


Blindbock

Rekommendera Poster

Hur få ljud genom spdif med Mediaplyer Classic. Det går med ac3-filmer men inte med vanligt pcm-ljud. I NeroShowtime går det ställa in men vill inte ha det programmet på grund av att srt-text inte funkar.,

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Tråden flyttad till Multimedia

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder> moderator Gratisprogram (freeware)|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, jag vet, så var det i en gammal version av Mediaplayer classic, men inte i den nuvarande. Vet du vart man kan få tag i den gamla och vilken version den funktionen fanns kvar i?

 

[inlägget ändrat 2006-08-29 07:59:10 av Blindbock]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ac3 filter men har nu tagit bort alla codec i megapcken förutom qicktime och Real. Köpte Power DVD 7 och laddade ner DivX 6 och nu fungerar det att få vanligt pcm-ljud genom spdif från alla program. Dock har jag inte klarat av att få power dvd-filtret genom MedPlayClassic så om jag ska få ut 5.1-ljud får det bli vanliga Mediaplayer eller P-DVD 7.

 

Jag är nu rätt nöjd med min HTCP i min gamla avdankade P4 (Köpt 11 september 2001) och det mediaprogram som funkar bäst verkar vara Power Cinema (t ex Media portal gick inte enst att starta och Pinnacles egna program ,P-MCE, till TV-kortet är ju rena dyngan). Trodde inte P4:an på 1,5 Ghz skulle klara spela Terminator 3 i HDTV men det går nätt och jämt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...