Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IDG's nya dräkt vs Eforum


Lars2W2

Rekommendera Poster

då är det i alla fall ingen anledning till att installera Adblock för tillfället.

Sedan tycker jag egentligen inte att de sponsrade länkarna stör speciellt mycket och e-forum måste ju täckas av några inkomster också. Nu när jag fått bort FS-grejen så är e-forum rent och prydligt igen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jämfört med FS-reklamen så är de väldigt blygsamma och för det mesta så hamnar de utanför kanten av fönstret. Jag har normalt Firefox-fönstret inställt ganska smalt för jag gillar att se flera fönster bredvid varandra i stället.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade ett till trevligt användningsområde att använda Adblock till. Som jag skrev tidigare i tråden stör jag mig otroligt på de nya toppmenyerna från IDG-designen, som poppar ner utan fördröjning när man för musen förbi dem.

Hela den menyraden och tillhörande script har jag nu lyckats bli av med (har ju ändå ingen anledning för den härinne. Vill jag åt IDGs andra sidor går jag in på deras sajt)

 

(tack för poängen förresten Cecilia! Du får en i gengäld för länken till hosts-adresserna. Har använt detta tidigare men helt glömt bort det på nya datorn)

 

[inlägget ändrat 2006-08-30 09:46:12 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för poängen :)

OT:

Cecilia skrev:

Jag har normalt Firefox-fönstret inställt ganska smalt för jag gillar att se flera fönster bredvid varandra i stället.

 

Det är något jag också gillar, men gillar inte idén att öppna en ny instans av FF bara för att se två websidor bredvid varandra.

Har du möjligen hittat någon "extension" som gör att man kan ordna fönstrena (egentligen tabbarna) som man vill - mao ändra storlek på dem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man överhuvudtaget starta en ny instans av Firefox? Enda sättet jag vet att man kan göra det på är att använda olika användarprofiler.

 

Nå, det blir alltså ett helt nytt fönster. Samma instans men med menyrad, knappar o s v.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men gillar inte idén att öppna en ny instans av FF bara för att se två websidor bredvid varandra

Jag föredrar att ha separata fönster då jag skiftar mellan applikationer med en av specialknapparna på min mus. Dessutom är det bara ett nytt fönster som öppnas, inte en helt ny process, och detta drar inte mer minne än att öppna sidan i en ny flik.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon skrev:

Dessutom är det bara ett nytt fönster som öppnas, inte en helt ny process, och detta drar inte mer minne än att öppna sidan i en ny flik.

Det visste jag inte. Men jag är fortfarande på jakt efter en funktion som gör det jag vill. För min del ger det mycket mer att alla flikar är samlade i samma fönste; Ex. Mouse3/scrollhjuls-klicka på 3-4 länkar på en sida för att sedan jämföra de öppnade flikarna sida vid sida.

 

Gamla kära Avant Browser hade ju den funktionen, men den vågar man ju inte köra efter all IE-skräckpropaganda ;) (Nåja, jag gillar FF också).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag är fortfarande på jakt efter en funktion som gör det jag vill

Såvitt jag vet går det inte att göra i FF, däremot kan du göra det i Opera, både vertikalt eller horisontellt samtidigt visning av flikarnas sidor, eller via sk. cascading windows. Opera är överhuvudtaget en enormt konfigurerbar läsare som slår både FF och IE (åtrminstone utan plugins, känner inte till alla plugins som erbjuds till FF)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...