Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nautilus hängde sig sen går inte Fedora igång

nire

Rekommendera Poster

Hej,

För någon dag sen så hängde sig nautilus såpass så att det inte reagerade på musklick ens, så jag startade om med resetknappen och efter det så kommer den bara till "Startar udev" där den står en stund sen står det "Misslyckades" sen timeout nånting sen att den fortsätter i bakgrunden.

Låter man datorn stå så kommer den vidare efter 2-3 min men hakar istället upp sig där datornamnet ställs in och längre ha jag inte kommit.

Är det nånting som går att laga eller är det en ny installation som gäller?

Upplever det som att linux är mycket mer känsligt för att stängas fel än Windows, stämmer det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny installation är enklast för mig i din situation.

Linux med ext2 filsystem har definitivt varit mycket mer känsligt än Windows för stopp på grund av att datorn hängt sig + reset eller för elavbrott.

Kör numera enbart med reiserfs som filsystem eftersom jag tycker det klarar den här typen av problem bättre än ext3.

Har dock för mig att i kärna 2.6.9 är reiserfs brutet så då går linux inte att starta efter installation av linux på reiserfs som jag råkade göra med Xandros 3.0

Men med senare kärnor tror jag reiserfs funkar OK.

Kör själv med

Mandrake 10.2 (för Mandriva 2006 är för segt på min dator)

Archlinux med Afterstep för det är så snabbt, kanske inget för nybörjare.

Ubuntu 5.10 därför det är snabbare än Ubuntu 6.06

Kör inte SuSe för jag upplever det som så oootroooligt segt.

Kör inte Fedora för efter Redhat 7.3 har Redhats distar 8.0 9.0 och senare Fedora bara fungerat sämre för mig på samma dator än vad RH 7.3 gjorde!

2 x P3 1GHz

1024MB RAM

ATI Radeon 7500, (tidigare FireGL8800 som flyttats till annan burk)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...