Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datahögtalare, vilka?


Mac

Rekommendera Poster

Hej, funderar på att skaffa ett par schysta högtalare till datorn. Priset får inte överstiga 1000 kr och jag vill inte ha några burkhögtalare. Det finns så många sorter att välja på och det är svårt att veta vilka som är bra. Vilka rekommenderar ni?

 

 

MvH Marcus Tegnér

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan man få ett par "schyssta" hågtalare för 1000 kr? Jag trodde att alla datorhögtalare kunde placeras i "burk-kategorin". :) Koppla in datorn till stereoanläggningen istället. En lååång kabel kostar högst 100 spänn.

 

Jag tror Boston Acoustics har gjort någon högtalarserie för datorer. Finns på Hifi-klubben. Men frågan är om 1000 kr räcker...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Altec Lansings subwooferkit som levereras med Dell-burkarna är inte heller så tokigt. Frågan är om det går att köpa löst, och isf. till vilket pris..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag skulle rekommendera Creative Labs FPS 1000, speciellt om du har möjlighet att ansluta fyra högtalare.

 

 

Mvh

 

Stefan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Soundworks gamla stereosystem (vad det nu heter - en liten baslåda, två små vita satelliter) är j-igt bra för priset på tusenlappen... dock utan surround. Baslådan är iaf i spån å inte i plast som deras andra fourpointsurround-trams...

 

/Weyland

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...