Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Nätverksskrivare i XP


Jetmoon

Rekommendera Poster

Hej Jag har ett problem. Jag har just fått igång min nätverksskrivare (netgear ps 101 miniprintserver) i linux och där fungerar den fint. Tyvärr så kan jag inte riktigt konfigurera den så att den fungerar i windows XP.

 

Så här gör jag i windows.

 

först installerar jag netgears program

 

Den hittar printservern som har namnet "PSC1F590" och ansluten till den min skrivare "Port 1,HL-5150D series". (skrivaren har även den fasta 192.168.0.156 som jag ställt in som fast i routern). När jag trycker add så öppnar den lägg till skrivare under skrivarinställningar och jag väljer nätverksskrivare. efter det får jag tre val.

 

1 Bläddra efter skrivare.

Tar jag detta valet så hittar den inte min skrivare. bara ett windowsnätverk

 

2 anslut till den här skrivaren

Skriver jag in ett skrivarnamn \\PSC1F590\Port 1,HL-5150D series så hittar den inte skrivaren.

 

2 anslut en skrivare på internet eller i hem- kontorsnätverk

Skriver jag in http://PSC1F590/Port 1,HL-5150D series så fungerar det inte. jag har naturligtvis testat att skriva ipadressen istället för printservern

 

Nu har jag ingen aning om hur jag ska fortsätta. jag vet att det inte är fel på miniprintern eller skrivaren för det fungerar på linuxmaskinen. JAg vet att det inte är fel på nätverkskablarna för det fungerar att surfa och att hitta miniprintern i explorer i windows.

 

Har ni några tipps tackar jag på förhand.

/Jetmoon

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Nu var det ett tag sedan jag trixade med detta själv, men jag tror att jag gjorde något liknande:

 

Valde "Lokal skrivare som är ansluten till den här datorn"

Valde sedan "Skapa ny port" och valde då den nya porten som programmvaran har fixat åt en.

Sedan får man gå vidare och installera rätt drv till skrivaren, men det är ju inga problem.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 years later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...