Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

blå små streck på skärmen..?


tob_ekl

Rekommendera Poster

hej

det kommer upp blåa små streck på skärmen, min lcd Flatron. Dom kommer ibland, inte alltid men är oftast nere kring höger delen av skärmen. dom är ca 2 cm långa, ibland är dom också röda. när man skrollar för att läsa till exempel på internet explorer så scrollar dom med och kopierar sig så det blir massa streck.. vad är det som är fel?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installera om drivrutin till grafikkortet. Vissa kort kräver att man först avinstallerar innan man installerar igen.

 

Alternativt kan det vara en fel på minnet på grafikkortet. Testa detta (när du ser strecken) för att se om de försvinner:

 

1. Start > kör , skriv cmd

2. Tryck Alt+Enter, då blir kommandoboxen i fullskärmsläge

3. Skriv exit

 

Försvann strecken?

 

 

[inlägget ändrat 2006-08-26 07:12:27 av Mr Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att det förmodligen inte är något fel hårdvaran, utan att det borde hjälpa med att installera om drivrutinerna.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

det verkar som om det har något med det att göra för jag avinstallerade radeon 9200 och efter omstart fanns inte strecken kvar.. men sen blev jag tvungen att installera drivrutinen igen för skärmen laggade och då kom strecken tillbaka igen.. kan man hitta någon annan drivrutin på något vis eller vad ska jag göra?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej. ja jag gjorde det nu (hämtade från ati:s hemsida), tidigare har jag tagit drivrutinen från en CD som jag fick med datorn, och med den nya drivrutinen så flyttade strecken sig, nu är de nere i vänstra delen av skärmen istället och så "kopierar" dom sig inte längre när man scrollar bilden. så det verkar ju helt klart vara något med drivrutinen..?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...