Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mina erfarenheter av Surftown.


Tropicana

Rekommendera Poster

Nej nej, jag försöker inte Svartmåla Indell bara talar om att servrarna ligger USA och folk bör kolla runt ordentligt innan dom köper något.

 

1. Jag har varit kund hos dom. Innan jag bytte till Indell vid den tiden tala de dom om för mig att det var svenska servrar. Kanske mitt fel att inte fråga om servrarna är svenska, vart ligger dom då? Men inte tänker man på det!

 

2. På sidan står det följande om hastigheten: "men skillnaden är så liten att den knappt märks". Jag lovar att det märks!

 

3. Har haft problem med server eller mailservern minst 1 gång i månaden. Sidan kan till och med ha legat nere i timmar.

 

Det finns många bättre alternativ där ute som är faktiskt billigare och bättre än Indell och surftown. Jag gillar faktiskt One.com och även Bahnhof är bra. För närvarande kör jag på en väns server som är kanonbra och alldrig haft problem.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Innan jag bytte till Indell vid den tiden tala de dom om för mig att det var svenska servrar

Kanske de låg i Sverige från början och sedan flyttades till USA av kostnadsskäl? Jag känner inte till företaget men det är ju tänkbart (på samma sätt som kompetens i västvärlden alltmer ersätts med outsourcing till ex. Indien av samma anledning)

 

På sidan står det följande om hastigheten: "men skillnaden är så liten att den knappt märks".

Det där uttrycket är ju ett ganska typiskt exempel på markandsföringsfraser som man inte kan fällas för juridiskt (vilket man skulle kunna för ex. uttrycket "men det existerar ingen skillnad i åtkomsttid").

 

När det handlar om att avgöra hur bra en leverantör är måste man lära sig att skilja på marknadsföringen och vad som står i avtalen. Detta tillsammans med allmän research (på ex. forum som detta) av dess rykte är det närmaste man kan komma att försäkra sig om hur väl en leverantör fungerar.

 

Har man en liten sajt med få besökare (och en snabb lina hemma) så tycker jag att egen hosting är det absolut bästa alternativet (dock får man ju då vara uppmärksam på vad som står i avtalet med sin ISP). Dedikerad server och lina är oslagbart såklart.

 

[inlägget ändrat 2007-07-13 11:53:02 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag kan bara även jag tillföra mitt otroliga missnöje med Surftown, numer rekommenderar jag aldrig någon att välja dem när jag gör sidor. Jag tror det iaf fanns EN skön kille på supporten, som verkade göra vad han kunde (detta uppfattade eftersom jag själv jobbat på diverse supporter).

 

Så för Guds skull, välj inte Surftown!!! Eller ja, för din skull. :)

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...