Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Backupprogrammet i W2000 beter sig konstigt


Bengt Olsson1

Rekommendera Poster

Bengt Olsson1

Jag har en fråga om backupprogrammet som följer med W 2000. Jag har ställt

in det så att det endast skall säkerhetskopiera filer som har ändrats, men

det struntar i mina order. Om jag ändrat i 15 filer under dagen, envisas

programmet med att säkerhetskopiera cirka 40 MB, dvs. cirka 200 filer

(ibland mer).

Någon som begriper sig på varför det beter sig på detta viset?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bengt Olsson1

Det är ju sant, problemet är att jag inte gör det. Jag har en mapp där allt jag backupar finns lagrat. Jag backupar inget annat än just den mappen.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

...okey, har du något index / snabbsöknings tjäns på som ligger och uppdaterar sitt register mot den mappen?

 

____

MVH

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den harvar väl runt på disken/arna och indexerar filerna, men den borde inte modifiera dem så att backupprogget tar med dem.

 

Det är inte så att du backar upp swapfilen?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bengt Olsson1

Nix, jag har skapat några mappar som bara innehållet textfiler. Jag backupar inget annat.

Jag testade backupprogrammet i morse. Det backupade 220 filer, trots att jag inte modifierat en enda. Det enda jag gjort var att slå på datorn (det sista jag gjoorde igår innan jag stängde av den, var att köra en backup).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hrm, du kan inte skriva ut en logg från backupprogrammet? Veritas Backup Exec som jag kör på servrarna kan ju skriva ut en loggfil över vad som backuppats.

 

Det kan ju underlätta felsökningen lite..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bengt Olsson1

Jag har studerat en loggfil ocg programmet backupar filer som jag inte ändrat. Det är helt klart!

En annan underlig sak: jag körde en ny backup, kollade loggfilen och körde sedan ännu en backup. I båda fallen backupade programmet cirka 40 MB eller 220 filer. Det borde väl inte hända om man kör programmet två gånger i följd utan att ändra en enda fil däremellan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bengt Olsson1

Jag körde backupprogrammet igen nyss och det envisades med att säkerhetskopiera 43 MB... Jag har ändrat på två Wordfiler...

Tack för tipset om Microsofts Knowledge-Base, jag skall kolla in det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...