Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hänger sig när man surfar...


Jesse_James

Rekommendera Poster

Hmmm...Jag tycker inte att det låter som en lösning på problemet, datorn lär inte hänga sig mindre för att man byter webbläsare, dessutom är risken stor att datorn kraschar oftare med netscape. IE är mer integrerad med operativsystemet, iaf om man kör W95/98/NT

 

När hänger sig datorn ? Vid vilken typ av sidor ? Det kan ju vara nån plugin som inte funkar riktigt, möjligen också drivrutiner till modem, nätverkskort, m.m. beroende på vad du har för typ av uppkoppling.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt hänger den sig? Hur ansluter du till Internet? Vad kör du för operativsystem / webläsare? Har du en Acer TravelMate 332T med Windows2000 och surfar via modemet?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingemar Lundin

"Tjena!

prova en annan webbläsare ex Netscape och installera om drivrutinerna till modemet"

 

sorry...netskräp är den sista webbrowsern man ska körs på Windows om man vill undvika allt för skumma krascher

bugghög rakt igenom!

 

/IL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"tja, NS är väl iaf bra mycket bättre än IE :)

Mycket snabbare, tar mindre minne osv..."

 

Inte om man kör Win95/98/NT/2000

däremot funkar netscape bättre till Mac os och Linux.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

StefanEkström

tjena,,jag menade att han skulle testa en annan läsare ifall hans ordinarie var "trasig" nån fil felaktigt borttagen eller så..jag tog inte ställning vilken som var bäst..jag har IE . engelsk funkar hur bar som helst

 

 

Tjena!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

hmm.. NS4.73 är snabbare än IE4 & 5 även i win98 på min AMD350...

 

Det kan kanske bero på att jag ej installerat om win sen januari.

Men min dator funkar väldigt bra än, så jag tänker inte installera om eländet förrän det blir panik

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...