Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Förlängning av andrahandskontrakt


PatrikA

Rekommendera Poster

Vet inte riktigt om detta passar i ekonomiforumet, men ni som är här brukar vara klippor på det mesta och om det inte passar kan någon vänlig moderator flytta tråden..

 

Jag har hyrt ut min lägenhet snart ett år eftersom jag varit utomlands. Nu är det bestämt att jag kommer stanna utomlands tills nyår så jag skulle vilja förlänga kontraktet. Jag har fått godkänt av bostadrättsföreningen och dom som hyr av mig vill fortsätta hyra.

Nu undrar jag bara vilket som är det smidigaste sättet av att förlänga det; måste jag skriva ett helt nytt kontrakt som alla skriver på eller räcker det att göra ett slags appendix som talar om att det redan påskrivna kontraktet förlängs för perioden sep-jan och med underskrifter?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Jag skulle skriva ett nytt som hänvisar till det förra och tydliggöra att det är en förlängning. Görs det inte som en förälngning kommer det bli problem att påvisa när eventuella saker i lägenheten förstörts. Man skriver ju normalt att lägenheten uthyres i befintligt skick. Skriver du ett helt nytt kontrakt innebär det att skicket refererar till det datum då ni skrev det nya kontraktet och inte det initiala kontraktet

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag har redan ordnat detta men kan beratta hur jag gick tillvaga efter jag laste pa lite.

 

Grejen ar att man maste alltid saga upp ett andrahandskontrakt. Om man inte sager upp det fortsatter det att galla tills nagon sager upp det, och det med tre manaders uppsagningstid i mitt fall. Det hade inte jag gjort sa att jag skulle vara har en period till var ju guld. Sa det jag gjorde i Sverige var att jag skrev ett uppsagningsbrev som bagge parterna skrev under att de skulle vara utflyttade vid ett speciellt datum.

Peace of cake :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...