Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorbutiken.com, tycker aldrig kund har rätt


Michael Holmström

Rekommendera Poster

Michael Holmström

Har beställt av datorbutiken.com, billigaste stället jag funnit. MEN, dom är fruktansvärt kaxiga. Dom lurade mig när jag beställde, och anklagde mig för att vara ohyvsad då jag mailade till dom och klagade. Sen skrev jag till dom, att det finns nåt som heter att kunde alltid har rätt, ´vilket dom tyckte va rena skitsnacket, kunden har dock rätt till en åsikt svarade dom. Är inte det det förstaman lär sig inom handel, att kunden alltid har rätt? Och har dom nån anledning och vara otrevlig mot mig som kund, då JAG blivit lurad av dom?

Dessutom så sa dom, att d gör inget om dom mister mig somkund, dom har så många andra, med ökning på 150%

självgoda kålsupare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Håller med!

Jag väntar på en retur sedan 4 veckor tillbaka och har inte hört ett ljud från dem trots upprepade försök att nå dem via vänligt formulerade mail. Varför vill de inte samarbeta och visa lite kundvård??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JonathanHenriksson

Varför tror ni att de knappt vill uppge vad företaget heter?

 

Ibörjan vad det ända som presenterades "firmans namn mot marknaden" - dvs. Datorbutiken.com....

 

Nu får man ialla fall veta att styrelsen sitter i Staffanstorp och att de har ett org. nummer....

 

Jag har aldrig vågat handla av dem, delvis av ovan nämnda anledningar, så jag kan inte uttala mig om deras service....

 

_

DG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JonathanHenriksson

 

Varför tror ni att de knappt vill uppge vad företaget heter?

 

Ibörjan vad det ända som presenterades "firmans namn mot marknaden" - dvs. Datorbutiken.com....

 

Nu får man ialla fall veta att styrelsen sitter i Staffanstorp och att de har ett org. nummer....

 

Jag har aldrig vågat handla av dem, delvis av ovan nämnda anledningar, så jag kan inte uttala mig om deras service....

 

_

DG

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
DatorButiken.com

Hej Michael,

Det är mycket tråkigt att du blivit behandlad på detta sätt. Var god skicka ett mail till synpunkter@datorbutiken.com, denna mailadress läses av ledningsgruppen i företaget och där handhas ärenden snabbt om problem uppstått. Uppge ditt kund id och ordernr och berätta vad som hänt. Detta är ett led i att förbättra vår servicenivå och vi tar gärna emot alla typer av förslag och klagomål - det leder ofta till något bra i slutändan. Om du blivit felaktigt behandlad så kommer du givetvis att ersättas för detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DatorButiken.com

Detta var inte alls bra, men om du ej fått svar så kan det bero på att du mailat via ett formulär som endast hanteras maskinellt (formuläret för returanmälan). Var god maila synpunkter@datorbutiken.com, uppge kund id och ordernr el. returnr och berätta vad det gäller så tar vi itu med detta direkt! Om en retur dröjer länge så beror det oftast ej på oss, det kan t ex bero på att en produkt utgått, och vi skickar den då till tillverkaren för utbyte - detta kan tyvärr ta lång tid hos en del tillverkare. Vid en så lång fördröjning brukar vi dock ej vänta på tillverkarens hantering utan erbjuda annan produkt istället. Maila oss så ordnar det sig säkert!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DatorButiken.com

Alla företagsinformation såsom t ex organisationsnr, momsregistreringsnummer etc. finns givetvis publicerad på vår hemsida under rubriken "Om db".

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FredrikJonsson

Instämmer helt!

 

Jag har nu väntat i över en månad för att få tillbaka pengar för en ångerretur som jag gjorde. Först svarar de ej på mina mail, sedan så säger de att de ska fixa det, men det händer ändå inget.

Detta innebär att de har brytit mot lagen, ty i deras köpvillkor står det: "Enligt lagen skall vi återbetala varans värde inom 30 dagar från det datum vi mottagit den."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ojojoj... Hade tänkt köpa en ny burk igenom Datorbutiken.com men nu tar jag mitt köp någon annanstans efter folks erfarenheter av företaget.

Men det gör väl inte dom någor efter som deras kundkrets ökade... (För tillfället i alla fall)

Men efter som dom förlorade mig och en hel del andra som kunder nu så förlorade dom säkert ett stort antal blivande kunder efter som ingen av oss kommer att rekomendera någon att handla hos Datorbutiken.com i framtiden.

Det sprids som ringar på vatten men det tänkte dom nog inte på när dom svarade den förste talaren...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DatorButiken.com

Fel kan tyvärr uppstå, det viktiga är att man löser problemen om de uppstår, om du läser hela denna tråd så ser du att ärenden löst sig.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

 

Jag har handlat hos datorbutiken sen de öppnade och har ALDRIG haft några problem, har aldrig fått några "sura" svar eller långsamma leveranser.

 

Jag har ju självklart någon gång fått varor som var DOA (dead on arrival) men det är ju inte deras fel..snarare posten eller helt enkelt leverantören..

 

Jag kan nog kort sagt säga att jag inte har en tanke på att handla någon annanstans dels beroende på priset och dels beroende på servicen.

 

ps. har aldrig köpt en färdigbygd dator där...bara delar.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...