Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

låna mer än husbeloppet


Poker

Rekommendera Poster

Tänk att det är så svårt att förstå att ingen har sagt emot dig på den punkten.

 

Du ifrågasatte varför jag nämde vissa saker, jag talade om detta helt enkelt.

 

Var ser du någon som sagt emot dig?

 

du själv, du påpekade att Stockholm i min jämförelse var fel eftersom du hävdade att skulle man prata befolkningsmängd skulle man bara prata Storstockholm och inget annat!

Du kan nog leta upp ditt citat själv.

 

Jag inser att man inte kan begära mycket men det jag försökte få dig att förstå är att Rinkeby är lika lite måttstock på hur det är i Stockholm som Hammarkullen är det för Göteborg eller Rosengård för Malmö. De är en del av respektive stad men i sig själva inte mer representativa än Kungsholmen, Gamla Stan eller någon annan del. Lika lite som man kan peka på gamla stan och säga "Se vad gemytligt stockholm är" kan man peka på Rinkeby och säga "se vad hemskt det är att bo i Stockholm".

 

Där har du en poäng, det går inte att säga att när man står på Stureplan "fyfan, ingen natur och grönska och lugn och ro"

Men nu pratade vi Stockholm som helhet.

 

Du är inte riktigt i position att klaga på andra människors meningsbyggnad

 

Men du kan klaga på andras sätt att skriva och som är irrelevant i tråden!

Det om något är lågt!

Den enda jag eg. argumenterat emot är du själv och jag har sett det intressant och spännande.

Dock kunde du inte svara på mina frågor om din profil, den talar om rätt mycket.

Slutligen antar jag att du kanske själv rent av skulle vilja flytta, det skriver t.o.m du men la till "om kanske 10 år"

 

Du ställde trots allt en fråga ("Vem vill eg. bo Stockholm?"), det var inte helt uppenbart att det enda giltiga svaret var "ingen".

 

Mycket riktigt att jag skrev så och på den frågan finns inget svar förutom för mig och för min familj.

Andra får bo var dom vill så länge de trivs och har den livskvalitet vi kanske alla söker? Och det finns en del som påtalar fördelarna med "småhålor" som du tycks förakta enligt inläggen ovan.

 

Jag är glad om du är trött på den här tråden och för mig får du fortsätta skriva eller sluta, mig gör det detsamma!

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-08-23 20:22:54 av Poker]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 50
  • Skapad
  • Senaste svar

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...