Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Värdera dator


Grains

Rekommendera Poster

Hej. Jag har noll koll på vad datorer och allt kostar. Min mormor och morfar har nu köpt sin första datorn från en vänn till dom som gillar att blåsa folk. Så jag undrar nu om någon skulle kunna uppskatta vad denna skulle kunna kostar i stora drag:

- Helt Ny Lapptop

- IntelPentium Processor 1.73Ghz

798MHz 504 MB Ram

- Bildskärmskort: Mobile Intel 915GM, 910GML

Express Chipset Family

- Hårdisk: 55,8GB

- Beteckning på Datorn: HP - SD-MS/Pro-MMC-SM-XP

 

Tror dom köpte den för 6XXXsek.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

HP - SD-MS/Pro-MMC-SM-XP

Någon dator med den beteckningen finns inte. Förövrigt så borde den med de specarna ligga någon stans runt det pris som Cecilia nämner. Men jag undrar varför någon säljer en helt ny dator, egendomligt!

 

-nisse

aMBivAlENt?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thx a lot Cecilia!

 

Beteckningen var inte menat som någon form av modellnummer utan det stod på datorn och tänkte att om jag hade tur skulle nogon kanske veta vilken dator jag mer exakt pratade om. Sorry om jag använde fel ord.....

Tyckte det va värt att nämna att den va ny när den köptes genom en kompis ja.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bärbara HP datorer har oftast sin modellbeteckning på skärmendelen, i regel till höger i överkant. Men den står även på undersidan tillsammans med serienummer, en liten vit etikett. Om du lägger till modellnumret här så kan du få ett mer exakt pris på vad den kostar i handeln.

 

HPs bärbara har prislappar från ca 6.000 kr och uppåt.

 

Men priset låter rimligt för dom delar du nämner - under förutsättning att den är helt ny i kartong och aldrig använd...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...