Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Seriös webbutvecklare sökes för roliga projekt


Astobasto

Rekommendera Poster

Söker efter en kompanjon för att utveckla seriösa applikationer & ta fram lösningar för webben. Mitt nästa projekt kommer att skrivas i ASP.NET och här behöver jag lite av en mentor/bollplank för att komma igång med läro-processen. Kunderna finns.

 

Jag hoppas att du bor i Lund/Malmö-regionen, är i 2*-års åldern och är en fena på ASP.NET, PHP, Javascript, xHTML, CSS och allt annat som hör webben till.

 

Har själv jobbat professionellt med webben sedan 1998.

Hör av dig IDAG och skicka lite exempel så berättar jag mer. ;)

 

/ mvh Olof

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hej! Skulle ev. kunna bli din kompanjon, men har en annan fråga just nu.

 

Jag ska ev. utveckla en demo för ett projekt och ev. också en skarp version.

 

Hur tar man betalt för detta? Det ska vara ett fast pris och det är bråttom. Ska vara färdig med en demo på ca. en vecka och räknar med att jobba ca. 12 timmar/dag.

 

Ganska avancerad lösning med ASP.NET bl.a.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det gäller att hitta balansen, vilket kan vara väldigt svårt. Har du funderat på vad din timlön ligger på? Det är där du får börja.. sen upp med fingret i vädret och känn vart vindarna blåser :)

 

Lycka till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har funderat lite på timlön. Om jag tar den rekommenderade lönen för en systemutvecklare som jag tror ligger på ca. 23000 just nu, så skulle det bli ca. 140/timme. Men som egen företagare så har man ju mer risker.

 

Vad tror du?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk på att som egenföretagare måste du räkna in kostnaden för övrigt arbete i timlönen, du skall alltså ha täckning för den tiden då du bara sköter företaget eller jobbar med att dra in fler arbeten och inte bara för den tiden du jobbar med ett projekt.

Tunna/

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej... Är helt ny på detta.

 

Om vi säger 280:- plus moms blir 350:- (vid moms 25%, kanske är lägre?). 12 timmar om dagen i 5 dagar ca. skulle bli 21000.

 

Nu är det så att jag är arbetslös och har inte eget företag. Ev. skulle jag och en kompis få "låna" ett registrerat företag (eller så får jag registrera själv).

 

Om jag drar till med 25000 som fast pris på den första demo jag skulle göra, är det för lite/mycket då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om priset är rätt eller ej, det kan bara du själv svara på. Det handlar ju om vad du har för nivå, och hur du har sålt in dig till kunden. Men att räkna som du gör brukar vara bra enligt min erfarenhet. Att du plockar fram ett pris med hjälp av timlönen och sen lägger på en summa i slutet (det brukar alltid dyka upp någon anledning att lägga till).

 

I det stora hela så handlar det ju om hur mycket du behöver jobbet.. och hur mycket du tror kunden kan lägga. Vet man att man säkert har massor med jobb framför sig, då får man ju höja ribban lite. Är man däremot desperat av pengar får man kanske gå ner lite.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag är varken desperat för pengar eller jobb. Detta var ett jobb jag sökt för ett tag sedan och fick en förfrågan nu.

 

Får fundera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...