Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

2 felmeddelanden


Camadeon

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jo det är så att jag får felmeddelanden när jag ska registrera mig på sidor, som t.ex när jag skulle registrera mig här, på IDG Eforum och när jag gör andra saker på internet.

Jag tittade igenom gamla trådar här i forumet, och såg att någon hade fått ett liknande fel fast i ett annat område.

Det nedanstående felmeddelandet kommer upp när som helt när det känner för det, när jag surfar och trycker på en länk. Först fryser sidan helt stilla. Sedan skommer det meddelandet upp.

 

 

Det första meddelandet jag fick var:

 

Iexplorer.exe programfel

 

Instruktionen på "ox7800b0z" refererade till minnet på "ox5f752632"

Det gick inte att utföra en minnesåtergärd. Följande fel returnerades:

The memory could not be "written".

 

Det andra jag får börjar komma upp oftare och kommer nästan bara upp när jag skickar formulär genom internet:

 

Ett fel har uppstått under körning.

Fel: ':' förväntas.

 

Jag har kollat efter uppdateringar på micrsoft update och låtit den kolla igenom efter uppdateringar som min dator behöver. Men det funkar inte. Den säger att ett fel uppstått efter att jag suttit där i timmar för att se vad som behöver uppdateras.

 

Info om min dator:

Jag använder Windows XP och mitt internet har funkat förut.

Min dator uppdateras varje dag med nya uppdateringar från winows update.

Jag har prövat stänga av och sätta på datorn men problemen har kvarstått.

Jag använder bredband via fjärranslutning.

Har kollat igenom loggboken och det visar detta meddelande:

 

Stoppat program IEXPLORE.EXE, version 6.0.2800.1106, stoppad modul hungapp, version 0.0.0.0, stoppad adress 0x00000000.

 

Jag vet inte vad som är fel. Är tacksam för svar om vad som kan vara fel och vad jag kan göra åt det.

 

//Sara

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kollade på länken du gav mig Cecilia, men vet inte riktigt hur jag ska göra. Jag ser olika val, men vet inte vilket av dem jag ska göra. Jag ska ju inte installera om hela xp, så då måste det vara att jag ska "redigera registret och installera internet explorer 6"?

 

När jag kollar där under står det att jag ska klicka på start och kör och sedan skriva regedit i rutan öppna och sedan klicka på ok. När jag har gjort det står det en massa olika mappar och att jag ska kolla efter en "lämplig registreringsundernyckel" och högerklicka på värdet IsInstalled (REG_DWORD).

 

Vad menas med registreringsnyckel? Eftersom jag inte viste vad det bettyde så kollade jag efter texten (REG_DWORD) som det stog att det hette, och hittade den. Och sedan ska jag högerklicka och trycka på ändra.

 

Sen står det att jag ska använda följande registreringsnyckel om jag bara vill installera om webbläsarkomponenten explorer 6 i windows xp:

 

HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Active Setup\Installed Components\{89820200-ECBD-11cf-8B85-00AA005B4383}

 

Vart ska jag använda den?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har XP och en ordentligt uppdaterad dator så antar jag att det är XP med Service Pack 2 i datorn. I så fall ska man tydligen installera om bara Service Pack 2 (inte hela XP) och inte göra några registerändringar.

Om du inte redan har Service Pack 2 på CD så kan man ladda ner det härifrån:

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?displaylang=sv&FamilyID=049C9DBE-3B8E-4F30-8245-9E368D3CDB5A

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...