Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webmail


Riala

Rekommendera Poster

Skulle vilja ha tips på en bra webmail! Mina önskemål är:

1. outlooknivå med kalender kontakter mm

2.Kan binda ihop flera olika mailadresser till en adress.

3. Bra med utrymme

 

Gäller både gratis (helst) eller billigt

 

Jag har testat hotmail,spray,yahoo men inte helt nöjd. Eller går det att hyra in sig på nån exchangeserver?

Tacksam för svar/Chris

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du e-postar mig din e-postadress (min e-postadress står i min profil) så skall du få en "Invite" till Gmail. Fördelen med Gmail är utöver lagringskapaciteten att man kan hämta posten även med pop och att de inte använder standardporten för SMTP vilket gör att man kan använda pop oavsett vilken ISP man för stunden är uppkopplad till vilket är guld om man kör bärbart och kopplar upp sig på olika "hot spots".

 

Nackdelen med Gmail är att de på sikt kommer att veta väldigt mycket om sina användare och jag vet inte om jag gillar den tanken. Senaste nummret av Mikrodatorn innehåller en instressant artikel om just den saken.

-nisse

aMBivAlENt?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

standardporten för SMTP vilket gör att man kan använda pop oavsett vilken ISP

Antar att du menar "vilket gör att man kan använda smtp"?

 

pop finns det ingen som spärrar och även om gmail inte haft en alternativ port för smtp så hade du kunnat relaya din smtp-trafik via din spärrande isp:s smtp-server.

 

Edit: Men visst är det bra, speciellt om man har bredbandsbolaget vars smtp-server numera nästan regelbundet har flera timmars fördröjning på det man relayar via den. De måste ha köpt home.se:s gamla utrustning eller personal.

[inlägget ändrat 2006-08-12 10:29:09 av fhe]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antar att du menar "vilket gör att man kan använda smtp"?

Visst gör jag det, du har helt rätt!

 

Jag uttryckte mig slarvigt och "felaktigt" men det fanns faktiskt en liten baktanke med min formulering. Nämligen den att jag, kanske felaktigt, trodde att det skulle bli lite lättare för frågeställaren att förstå.

 

inte haft en alternativ port för smtp så hade du kunnat relaya din smtp-trafik via din spärrande isp:s smtp-server.

Blir inte det "bökigt" om man hela tiden byter ISP? Jag ifrågasätter inte utan undrar bara om du har en bra och enkel lösning som jag kan använda i min Nokia E61 (smart phone) med WLAN

 

 

-nisse

aMBivAlENt?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir inte det "bökigt" om man hela tiden byter ISP?

Tror inte att de flesta "hela tiden" byter ISP. Men visst, har man en laptop eller motsv. som man rör sig med så blir det ju en sak att ta hänsyn till. Själv kör jag all privat trafik (oavsett var jag är) via min burk hemma så jag byter aldrig smtp-server.

 

Ett annat alternativ är att man ha en dns-server hemma som talar om att min.normala.smtp.server just nu råkar vara samma sak som smtp.bredband.net, är man på jobbet så kommer den förmodligen att peka på jobbets.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...