Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Automatisk exekvering på Windows 2003 Server?


Arne1

Rekommendera Poster

Hej

Jag undrar om det finns någon inbyggd funktion i operativet som kan känna av om det kommer levereras någon ny fil till specificerad mapp?

 

Scheduled tasks finns ju att tillgå men då måste man ju starta på tid. Funktionen jag söker ska starta när något levereras för att spara tid.

 

Alternativet är ju att skapa egen kod men jag vill gärna använda operativet om det går.

 

 

/Arne

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, någon sådan funktion finns inte.

 

Jag har ett svagt minne att jag har gjort något liknande i VBScript nån gång, men just nu förstår inte Google min fråga...

 

Annars finns det svindyra program att köpa som gör just detta! =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Nej det finns inte någon sådan funktion tror jag.

 

men däremot tror jag att det finns fristående program som övervakar t.ex en mapp för "förändringar" t.ex om en fil blir modifierad eller ditlagd, dessa program brukar också kunna utföra en "åtgärd" om något sådant händer, t.ex starta en scriptfil för att utföra något mer avancerat.

 

annars kan du kanske hitta en "gratis" Delphi version (vet att det funnits med i Datatidningar innan) sedan ladda ner en gratis VCL komponent och sätta ihop ett eget övervaknings program (sådana komponenter finns säkert som aktiveX moduler med och funkar då med t.ex VB)

 

 

jag har inte själv kollat detta men gå till t.ex www.snapfiles.com och kolla...

 

Finns det inget sådant program ska jag skriva ett själv och distribuera (gratis) för det behövs...

 

 

//MVH & Tjenamors!

 

Azvareth

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...