Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

WMP och Realplayer hittar inte mitt USB-korts drivrutiner


hewick

Rekommendera Poster

Hej hej,

 

har en bärbar toshiba med inbyggt realtek ac97-ljudkort, men använder ett MAYA44 på usb-porten för inspelning i cubase etc. Ibland vill man ju dock titta på videoklipp och DVD-skivor, men får inget ljud i varken WMP eller realplayer. Bilden syns. Inte heller MP3:or funkar.

 

Den enda mjukvara som funkar för uppspelning någorlunda bra är WinAmp, där det finns möjlighet att välja mina USB-drivrutiner under "preferences". I WinAmp kan jag alltså spela MP3:or, och en del videoformat, men den fixar ju tex inte DVD-skivor. Övriga spelare som jag har testat saknar möjlighet att välja bland mina ljuddrivrutiner. Vad ska jag göra?

 

Har försökt att inaktivera USB-kortet i kontrollpanelen och köra det inbyggda realtek istället. Återigen är det bara WinAmp som hittar drivrutinerna. WMP hittar alltså varken mitt usb-kort eller det inbyggda...

 

En annan konstig sak är att det står "Det finns inga uppspelningsenheter" om jag går in på kontrollpanelen>egenskaper för ljud och ljudenheter>fliken ljudenheter. Under fliken Maskinvara kan jag dock se alla drivrutiner, både för realtek och MAYA, och det finns enligt "enhetsstatus" inga konflikter, allt fungerar som det ska typ.

 

Jag skulle vilja använda mina USB-drivers till WMP och RealPlayer,

eller åtminstone kunna spela filmer etc med dessa program genom att byta över till det

inbyggda ljudkortet. Kan någon hjälpa mig?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...