Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Installera Om?

tommydl

Recommended Posts

Ingemar Lundin

Bror min gjorde det för ett par mån sen,

tro mig det funkar inge vidare ;-)

Sys:et uppträdde allmänt skumt,(loggboken fylldes efterhand med allehanda konstiga felmeddelanden), han gjorde sen en clean installation med det nya moderkortet, och då funkade det utmärkt förståss.

Windows 2000 tror ju att det gamla moderkortet fortfarande finns kvar med register inställningar, energisparfunktioner, etc etc, inte alls att rekommendera.

Magnus Gladh

Gjorde inte så men något linknande.. köred en och samma hårddisk på 4 olika maskiner med 4 olika hårdvaruinställningar...

Satt på dator ett och skapade en ny hårdvaruinställning och la med den i startupen... gick till dator två och valde den nya hårdvaruinställningen (som bestod av dators ett inställningar) efter uppstarten hade windows ändra alla inställningar till att passa dator två... osv osv

Detta borde medföra att du inte skall behöva installera om windows bara för att du skaffar nytt moderkort.. men vad vet jag.

- Magnus

Har precis gjort det, windows startade inte, körde in skivan igen, valde installera och därefter reparera den befintliga installationen. All hårdvara verifierades, allting annat är kvar som det var. Perfekt med andra ord!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...