Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lat vd, trött vd eller?


Poker

Rekommendera Poster

Ja jag vet inte om denna person som är vd i en ek. förening som förvisso får pengar från kommunen.

 

Saken är den att jag försökt få till stånd till reklammaterial som skulle gagna staden som skulle få in mer personer till staden i fråga.

 

Men denna person som är vd verkar inte ha något egagemang alls i att bidra till fler turister.

Jag kan t.ex. ringa honom men han svarar nästan aldrig, kanske 1 gång av 50 samtal.

Mail fungerar bäst men även där, det verkar som om mina frågor i t.ex. vem som fungerar som fotograf vid ett evenemang eller basala frågor som han inte svarar på, hemligt? nja inte en chans.

Han lovade att skicka mig material så att jag i god tid innan skulle kunna hinna producera ett reklammaterial men ej fått detta, inte heller ett mail om dröjsmålet.

 

Min fråga är: Kan man ge honom en slags "reprimand" en varning i att han har faktiskt ett åttagande som VD.

Kanske via kommunen eller något annan statlig myndighet? Om det sen är ett AB för megasuper co med 80000 anställda eller ett på 10 spelar väl ingen roll?

Jo, han är VD under kommunen som ger pengar till detta ek. förening.

 

Jag är less på lata personer och framför allt personer som inte ser till stadens bästa!

 

 

 

[inlägget ändrat 2006-08-08 13:35:39 av Poker]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte brottsligt att köra sitt företag i botten så länge man inte gör något olagligt. Om det rör sig om en vd i en fristående ekonomisk förening får han vara hur lat han vill. Är han däremot anställd av kommunen är det en annan sak.

Kanske han bara helt enkelt har en annan uppfattning än du om vad som är bäst för din stad :-)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske han bara helt enkelt har en annan uppfattning än du om vad som är bäst för din stad :-)

 

Det finns ett program för att skapa fler turister till staden som HAR resulterat i en uppgång.

Det jag skulle framhäva skulle synas i tv, webb och tryckt media på ett annorlunda sätt.

Jag har gjort det innan och detta HAR haft genomslagskraft.

Betyget har blivit gott och har skapat en wow-känsla med stort intresse att vilja besöka staden.

 

Jag tror han är less eller nåt., personliga saker? vem vet.

Bortsett från detta kan man inte ta hänsyn till personliga detaljer.

 

Vem skall man ta kontakt med i första ledet?

Risken ÄR att man skapar en konflikt och osämja.

Det bästa vore kanske i att tala med vd´n om hans ovilja?

 

[inlägget ändrat 2006-08-08 13:43:39 av Poker]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

En VD är enligt min uppfattning ansvarig inför de som tillsatt honom dvs ägarna dvs rimligen den ekonomiska föreningens styrelse. Du kan möjligen ha nytta av att läsa om VDs eventuella förpliktelser i lagen om ekonomiska föreningar om du vill veta mer/säkrare vilka förpliktelser vem har gentemot vem.

 

Risken ÄR att man skapar en konflikt och osämja. Det bästa vore kanske i att tala med vd´n om hans ovilja?

 

Ja, det lär inte skapa någon osämja! ;) I synnerhet inte om du redan ringt 50 samtal till honom och dessutom mailat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Well... de måste ju också ha friheten att säga nej.

 

Jag tycker att han åtminstone kan ge dig besked - ja eller nej till dina idéer. Om det sen blir ett klart nej får du nog vackert respektera det, hur bra idén än är.

 

Att ställa saken på sin spets på det sättet kan också vara ett sätt att locka fram ett "nja, vänta nu, SÅ ointresserade är vi inte..." och sätta sakebn i rullning.

 

Annars slösar du nog bara bort både hans och din egen tid.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...