Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Voice Over Ip


Niss3

Rekommendera Poster

Tjoo!

 

Vet du vad Voice over IP är ? Jag vet inte riktigt hur det fungerar men det handlar iallafall om att prata över internet. Det finns många program men några av de mest kända är väl Skype, Ventrilo, Teamspeak m.m.

 

Nu är det så att jag hört talas om en rolig finess som finns att skaffa för att skoja till stämmningen vid konversationer över internet.

"Voice Cloaking". Alltså att man på någotsätt gör om rösten som kommer in i mikrofånen så att den låter som en smurf kanske? Eller en robot?

 

Jag undrar alltså om någon vet ett bra program som kan göra detta?

Jag har letat själv men har haft problem med att hitta något som fungerar att använda just till dessa Voice over ip programmen - alltså hur jag ska göra för att de jag pratar med ska höra den omgjorda rösten.

 

/Simon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Voice over IP handlar om att du kan ringa via Internet. Eftersom datatrafiken över Internet är gratis betalar du bara vad din uppkoppling kostar.

 

Skype är mycket bra och hittills det mest utbredda. Med Skype kan man ringa även till vanliga telefoner, alltså inte bara från en dator till en annan. Dessutom kan man ringa från en vanlig telefon till din dator också. De tar ut en egen avgift för att ringa till/från vanliga telefoner, men det är peanuts - särskilt på utlandssamtal.

 

Vioce Cloaking känner jag inte till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...