Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

wsus update?


Mr O Mr T

Rekommendera Poster

jag behöver hjälp med wsus update för windows 2003. Jag har lyckats få den att hämta hem uppdateringarna. Jag har ställt in GPO såsom pekat ut vad servern heter osv, när uppdateringarna skall tas ner, synkas osv....

 

Jag har till och med lyckats se att klienterna har fått wsus GUI på automatiska uppdateringarna i kontrollpanelen. Allt där blir gråmarkerat osv, jag har testat att slå in adress mm till wsus server i Internet explorer som rekommenderas på:

 

http://technet2.microsoft.com/WindowsServer/en/library/b23562a8-1a97-45c0-833e-084cd463d0371033.mspx?mfr=true

 

Har testat allt som står på sidan om WSUS... och ändå ser jag ingen gul skylt dyka upp på klienterna... vad gör jag för fel? Det är något litet skitet som jag missar men vet ej vad. Dessutom få jag detta felmeddelandet i WSUS consolen:

 

"En eller flera komponenter i Update Services kunde inte kontaktas. Kontrollera serverns status och att tjänsten Windows Server Update Service körs. Tjänster som inte körs: SelfUpdate"

 

Startar jag om update tjänsten på servern så fungerar skiten i några miniuter sedan får jag samma felmeddelande igen... Vad är felet???? Blir tokig påp WSUS.. vore mycket tacksam för hjälp....

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...