Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

mp3 på mobilen


Poj

Rekommendera Poster

Hej. Jag har köpt en K800i och ska lägga in lite mp3 låtar, men instruktionsboken säger att högsta tillåtna samplingsfrekvens är 16 khz.

Klarar inte mobiltelefonerna att spela upp högre samplingsfrekvenser?

Vad kan hända?

Måste jag göra om alla mina låtar som jag vill ha på telefonen?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad kan hända?

Absolut ingenting.

Måste jag göra om alla mina låtar som jag vill ha på telefonen?

Jag har ingen dylik manual men det stämmer helt säkert inte, jag har hitills inte råkat ut för en mp3-fil som inte fungerar på k750i som ju är betydligt äldre.

 

Varför slänger du inte bara över en fil och spelar den så får du se att det fungerar?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Är du säker på att det är samplingsfrekvens och inte frekvensomfång?

 

Visserligen kan det ju vara felöversatt i manualen ändå, men men...

 

Om mobilen inte klarar högre än 16 kHz i samplingsfrekvens får vi hoppas att det bara är den inbyggda högtalaren, för om det även är i hörlurar lär du märka det.

 

Det värsta som kan hända är att låten inte går att spela upp.

 

Skulle i och för sig också kunna vara 16-bitar de syftar på, för jag kan inte komma på någon anledning till att köra max 16 kHz samplingsfrekvens. Skulle vara om det är en väldigt slö processor i så fall.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här står det i manualen

Din telefon har stöd för följande filtyper:MP3,MP4,M4A,3GP,AAC,AAC+,utökad AAC,AMR,MIDI,IMY,EMY och WAV (högsta tillåtna samplingfrekvens 16 kHz) och Real®8.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här står det i manualen

Om man läser meningen du klistrar in tycker iaf jag att det är rätt uppenbart att det rör sig om WAV-filerna och inte om mp3-filerna. Varför nu någon skulle bry sig om en sådan begränsning.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...