Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Flera smtpservrar i thunderbird


Marcus_J

Rekommendera Poster

Hej

 

Finns det något sätt att använda sig av olika smtpservrar i thunderbird beroende på vilken anslutning man använder? Det bästa skulle vara om det gick att ange flera stycken och den sen testade tills den hittade en som fungerar. Det måste vara ett vanligt förekommande problem tycker jag men jag kan inte hitta en lösning som fungerar smidigt. Att manuellt ange en ny server när man byter uppkoppling känns inte som ett bra alternativ eftersom jag inte litar på att användaren kommer förstå hur man gör utan telefonterrorisera mig varje gång han byter uppkoppling :)

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det något sätt att använda sig av olika smtpservrar i thunderbird beroende på vilken anslutning man använder?

 

Detta är nog det närmsta vi kommer, tyvärr: https://addons.mozilla.org/thunderbird/2234/

 

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gunnar Dahlström

Om du går in under "Account settings" så finns det i trädstrukturen till vänster ett val "Outging server (SMTP)", klicka på den då får du upp så att du kan skriva in flera smtp-servrar.

 

Man kan inte sätta att den själv väljer utan man får själv byta smtp-server beroende på vad man befinner sig, men man slipper att hålla på och skriva in det varje gång :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

så att du kan skriva in flera smtp-servrar.

Dock stod det en varning där om att tillägg av fler servrar i listan kan orsaka problem vid sändning. De specificerar inte vilken typ av problem, men det känns ju som att även denna lösning riskerar att ge upphov till en del "telefonterrorisera mig varje gång han byter uppkoppling " =)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det tipset tackar jag för, skulle ju såklart vara önskvärt om det fanns något som testade sig igenom servrarna tills en hittades som funkar men i brist på bröd får man äta limpa... :)

 

*Poäng*

 

/Marcus

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...