Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Release p990


johanwesterlu77

Rekommendera Poster

Jag vet...denna tråd verkar vara släckt men jag vill bara i all välmening ställa upp för mina IDG-vänner...Ni som söker en P990 kan svänga förbi Teknikmagasinet i Kista Galleria...dom har dessa på lager...bara i all välmening...slå till...Ni kommer inte att ångra Er...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du hosta till då en ny firmware finns att uppgradera den med.

 

Har 4GB använder den mest som talbok just nu.

 

 

-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan du hosta till då en ny firmware finns att uppgradera den med.

Jaaaa, skulle jag få reda på det innan så visst kan jag hosta till...absolut, ev. nyser jag till...får se...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

*Host* det finns en ny firmware sedan förra veckan, och enligt vad jag läst på Esato ska mycket vara bättre, bla bättre hantering av stora videofiler mm

 

-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

*Host* det finns en ny firmware sedan förra veckan

Ha..ha...ajdå, du hann före mig...*snyft*...men jag bugar så hemskt mycket...ska genast uppgradera när jag kommer hem...har Du själv uppgraderat...??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har Du själv uppgraderat

Jag smyger in lite. Har själv uppdaterat 4 telefoner hittils (kollegor som vill ha hjälp) och alla har gått fint.

Först å främst är luren snabbare, kan inte sätta fingret på vad men det känns som den flyter bättre. Starta videofiler som innan kunde ta 10-15 sekunder startar nu så gott som direkt. Och hittils har jag inte fått ett enda kernel-programkörningsfel sedan uppgraderingen! De duggade ju tätt innan.

 

Något som jag nu inte blir klok på är varför jag inte får ha personliga ringsignaler på mina kontakter. Alternativet finns helt enkelt inte utan bara röstkommandon under kontaktens ljud-symbol. Kikar man runt på nätet ska det tydligen vara en bugg som uppträder när bluetoothen är aktiverad, men för mig spelar det ingen roll. :|

 

| Noisekiller |

Pengar betyder inte ett lyckligt liv men bekvämlighet i ett olyckligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag smyger in lite.

Självklart ska Du göra det när Du kommer med nån skön musik...härligt att den blir snabbare, har längtat efter det...för som Du säger...felen duggade verkligen tätt...nu mååååste jag hem & uppgradera...

 

.....personliga ringsignaler.....

Mig gör det inte heller något...men trist att en funktion ska falla bort...*dumma*...

 

Men det känns skönt & höra att det fungerade bra för dig...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu mååååste jag hem & uppgradera...
Tänkvärt är att uppgraderingen gör helrens i telefonen så ta backup om du har något att spara!

 

| Noisekiller |

Pengar betyder inte ett lyckligt liv men bekvämlighet i ett olyckligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har uppgraderat, mycket snabbare faktiskt mellan menyer, lite nya ikoner. WiFi-surf ska fungera perfekt, inte testat än, aningen högre volym (? svårtestat).

 

Det är inte lite klent att SE går ut med info om VAD som är ändrat, och att det finns en uppgradering, tydligen ska man köra uppdateringsprogrammet, med uttaget SIM-kort, hålla in den knappen och starta en gång om dan för att överhuvudtaget få reda på om det finns någon ny version.

 

Sen, om man jämför med en mobil typ K800i, och andra, som e BRA så finns det en fiffig lista om vilka man senast skickat SMS/MMS till osv. Det känns jäkligt bökigt att behöva göra sånt på nytt liksom.

 

Varför ska en smartphone vara en stupidphone jämfört med en mobiltelefon ?

 

Bättre kan ni SonyEricsson för en relativt dyr lur !

 

-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkvärt är att uppgraderingen gör helrens i telefonen så ta backup om du har något att spara!
Inte informationen på extraminnet på min iaf, talböckerna o bilderna var kvar.

Enligt någon på Esato så rekommendas det att ta backup, gör en reset och sedan uppdgradera och sedan nyinstallera alla program odyl.

 

Det enerverande klicket resettades iaf, varför ska klick klicka ;)?.

 

 

-

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkvärt är att uppgraderingen gör helrens i telefonen så ta backup om du har något att spara!

Jaaaa...kom faktiskt inte ihåg hur det var med P910:an men vad är det som försvinner : kontakter, kalender och alla program...??

Har för mig att jag med P910:an gjorde en totalbackup på luren & sen uppgraderade den & sen återskapade backupen...kan det ha varit så...???

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt någon på Esato så rekommendas det att ta backup, gör en reset och sedan uppdgradera och sedan nyinstallera alla program odyl.

*blääää*...låter jobbigt...

 

Det enerverande klicket resettades iaf, varför ska klick klicka ;)

Men fick du aldrig bort det innan...??...det var bland det...*funderar*...nääää, det var nog absolut det första jag tog bort...*usch*...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo jag har uppgraderat...

Känns tryggt att den fungerar "bättre & bättre dag för dag..."

 

fiffig lista om vilka man senast skickat SMS/MMS

Men...menar du i själva luren...??

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant att inte extraminnet töms, och skönt är väl det (kör med ett 4Gb). :)

 

Det är inte lite klent att SE går ut med info om VAD som är ändrat
De tillämpar sannolikt att det vi inte vet nåt om - har vi inte haft ont av. :) nr 2

 

tydligen ska man köra uppdateringsprogrammet, med uttaget SIM-kort, hålla in den knappen och starta en gång om dan för att överhuvudtaget få reda på om det finns någon ny version

Du glömde "...med uttaget SIM-kort, påskruvad och sedan avskruvad knappsats, hålla in....". Eller har någon lyckats uppdatera utan flippluckan?

Nä inte behöver man göra den proceduren ... Ett besök hos Esato eller My-Symbian någon gång i veckan håller en lagom up-to-date.

 

| Noisekiller |

Pengar betyder inte ett lyckligt liv men bekvämlighet i ett olyckligt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänkvärt är att uppgraderingen gör helrens i telefonen så ta backup om du har något att spara!

Provar att ställa frågan igen...*retas*...

Jaaaa...kom faktiskt inte ihåg hur det var med P910:an men vad är det som försvinner : kontakter, kalender och alla program...??

Har för mig att jag med P910:an gjorde en totalbackup på luren & sen uppgraderade den & sen återskapade backupen...kan det ha varit så...???

 

Förresten så har jag försökt ta backup igår & idag...säkert 30 gånger men det går inge bra...*snyft*...har aldrig haft problem tidigare...har nån en aning om vad det kan vá...bilden är vid 3 olika backup-tillfällen...har provat att ta bort vissa kryssrutor...fick det att fungera när jag endast körde Anteckningar...se bifogad bild...

 

[bild bifogad 2007-01-09 20:53:39 av Freddie]

906406_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha...besvarar mitt eget inlägg eftersom ingen kunde hjälpa mig...*snyft*...

Men jag tänker ändå skriva vad som händer i ärendet, även om Ni totalt struntar i det...

 

Ni som följt med i tråden har sett alla mina felmeddelanden vid en backup av luren...det har som oftast varit problem med 3:e partsprogrammen och visst...jag är inte den som é den...jag avinstallerar de få program jag köpt (jaaaa, jag har faktiskt köpt dem) i följande ordning :

1 - Wayfinder Navigator

2 - Handy Safe

3 - Handy Day

...tror ni det funkade efter det...??...nääää...säger fortfarande att det är problem med "3rd party applications"...är månne operativet 3:e partsprogram...*usch*...ska jag behöva återställa luren totalt...??...hatar detta...det får bli till helgen...*helvete*...förlåt att jag svär...

 

Ingen som har ett litet tips till en som snart sliter sitt hår...Maratonmannen...Du som kan SE´s lurar på dina 5...har Du några tips...??

 

[bild bifogad 2007-01-10 23:34:08 av Freddie]

906916_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...