Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hyresskuld


cina36

Rekommendera Poster

Vad gör man om man behöver låna 11:000 omgående och har betalningasanmärkningar ???

Har fått hyresskuld pga av separation, men har råd med en avbetlningaplan på 2000 i måndaen , men hyresvärd vägrar gå med på något dyl!

Vore tacksam för svar! mamcina@hotmail.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
cina36 skrev:

Vad gör man om man behöver låna 11:000 omgående och har betalningasanmärkningar ???

 

Lär bli svårt när du har betalningsanmärkningar. Prova hos t ex Citybank, men där lånar du utan säkerhet vad jag minns av deras reklam. Du har kanske också fått hem reklamen i brevlådan och sett det på TV.

 

Sen finns där något ställe du SMS:ar till och får pengarna direkt insatta på ditt konto. Säkert också utan säkerhet.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hjälpt en kompis i liknande situation... vad du än gör låt bli finax eller liknande.

 

Hyresvärden kan inte kasta ut dig sådär bara, finns regler och lagar för sånt.

Betala in hela den "nya" hyran i första hand och betala av den gamla skulden så snabbt du kan.

Se till att du specar på inbetalningen vad det gäller, och klumpa inte ihop en summa på ett inbetalningskort utan dela upp det.

 

Det är bra för ev framtida tvister att visa att du har koll samt att du visar att du har för avsikt att betala tillbaka.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
vad du än gör låt bli finax eller liknande.

Håller definitivt med, det är bara ett sätt att hamna i ännu sämre sits och sedan är du fast i en ond cirkel. Mitt tips är att mot ngn säkerhet försöka låna av släkt eller vänner alternativ sälja av lite lösöre.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gå till banken och säg som det är. En kompis till mig gjorde det och fick låna. Det enda var att det tog ca 1 vecka för att "lånedelegationen"(tror det hette så) skulle besluta om det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...