Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lägg ner friidrotten!


mindsleep

Rekommendera Poster

Nu är det dags!

 

Så jävla trött på alla dopningar. Det handlar inte bara om 1 fall. Utan det handlar mera om vem som INTE dopat sig.

 

Nu har Gatlin visat positivt igen...jösses!

 

Jag gillade Gattlin. Jag tycker han var en bra snubbe. Men nu hatar jag honom. Nu bojkottar vi det här. Det är bara dopade idrottare som håller på med sånt här. Fuskare!

 

Jag sätter för övrigt 1000 spänn på att vi snart får höra:

Carolina fast i dopingkontroll, eller Kallur fast i dopingkontroll.

 

Om friidrotten någon gång ska återfå sin status...så är det nolltollerans som gäller. Livstids avstängning FÖRSTA GÅNGEN!

 

Det hjälper inte att säga...öhhhh....jag vet inte vad jag åt....öhhhh....nån kanske la det i min mat. För vi ALLA vet att det är BULLSHIT!

 

Alla topp idrottare har JÄRNKOLL på vad de stoppar i sig.

 

FAÁN VA BESVIKEN JAG E!!!!! NU ÄR DET NOOOOOOOOOOG! BOJKOTTA FRIIDROTTEN!

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

roger_malmö
Jag sätter för övrigt 1000 spänn på att vi snart får höra:

Carolina fast i dopingkontroll, eller Kallur fast i dopingkontroll

Jag sätter helt klart emot ! När hörde du en svensk idrottare vara dopad senast ? Tomas Johansson ? Ludmilla ?

Att Carro eller någon av Kallur tjejerna skulle dopa sig är lika sannolikt som att jorden är platt , att Christian Olsson eller Stefan Holm skulle..NOT

Att Amerikanska sprinters gör det är snart vardagsmat tyvärr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej,jag tror inte att våra svenska friidrottsstjärnor är så korkade att

dom dopar sig,Eftersom WADA gör rätt täta och oannonserade

kontroller,så vore det ju idiotiskt av Christian Olsson,Stefan Holm

och dom andra att dopa sig.F.ö tycker jag att friidrott är det perfekta

tv-underhållningen.Kommer att sitta som klistrad framför tv:n under

EM i Göteborg.

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dunderkorkat inlägg.

 

Även om det är många (alldeles för många) som uppenbarligen dopar sig så får vi inte göra det så enkelt som att säga att nästan alla gör det när sanningen är en klar majoritet är sanna idrottsmän som brinner för sporten de utövar. För deras skull är det av yttersta vikt att vi fortsätter att stötta idrotten. Jag har fullast respekt för svenska friidrottare där samtliga är underbara förebilder för oss alla. Låt inte deras smått fantastiska framgångar göra oss annat än oerhört stolta. Nötter som inte kan spela enligt reglerna kommer det alltid att finnas, både inom sporten och i livet i övrigt.

 

[inlägget ändrat 2006-07-30 00:38:04 av Dev]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker att det är fel att straffen bara påverkar individen. Ansvaret ligger hos hela idrottnationens och straffet bör därför tas av hela idrottnationen. Förbjud USA att få arrangera friidrottsmästerskap de kommande 10 åren. Öka dopingkontrollerna av de amerikanska friidrottarna. Skapa en svartlista med de länder vars idrottsutövare, oavsett sport och gren, dopar sig mer frekvent och låt den svartlistan vara något varje amerikansk förbundskapten, lagledare eller idrottsutövare drömmer mardrömmar om.

 

Amerikanska dopinghistorier duggar tätt över idrottsvärlden, och det är inte första gången.

 

[inlägget ändrat 2006-07-30 01:23:47 av Makan Amini]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ÄLSKAR sport normat. Men alla dessa jävla dopare ghar förstört friidrotten. Gör inte misstaget att tro att alla idrottare är odopade bara för att de inte åker fast....Någon som faktiskt tror att Maria Mutola är INTE dopad. Jag är övertygad om att denna "kvinna"? är dopad.

 

Samma sak med flera idrottare. Det finns ingen glädje kvar. Om Asafa Powell vinner 100 meter så funderar man bara när det avslöjas att han är dopad.

 

"Shana BLock" är ännu ett exempel på såkallade "odopade" kvinnor.

 

Lägg ner skiten!

 

Alla nationer dopar sig. Vi i Sverige är som vanligt för naiva för vårt eget bästa.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Micael Karlsson

Varför inte införa en slags uppdelning av friidrotten så att det bildas en slags "amatörcirkus" och en "proffscirkus".

I "amatörcirkusen" är inga dopingmedel tillåtna och i "proffscirkusen" är alla medel tillåtna och kommer troligen att framstå som en riktig freakshow.

 

Jag kommer deffinitivt sitta klistrad framför friidrotts-EM och kommer att njuta av det och hoppas på att det är idrottare rena från doping som deltar.

 

Någon som faktiskt tror att Maria Mutola är INTE dopad. Jag är övertygad om att denna "kvinna"? är dopad.

Man får väl anta att hon inte är dopad då hon inte åkt fast trots att hon troligen varit med om en hel del dopingkontroller. Jajaja... hon ser ju inte direkt ut som Marilyn Monroe. Men det är ju en viss skillnad i träningsdos.

 

 

/Micael

 

If the facts don´t fit the theory, change the facts. Albert Einstein

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla nationer dopar sig

 

Tycker att du generaliserar när du skriver att alla nationer dopar sig.

Visst,dopingen är utbredd,men jag tror inte man behöver dopa sig

för att tillhöra världseliten i en idrott.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alcolås på eforum är en rätt bra grej ;)

 

Självklart generaliserar jag. Så jäkla trött på alla dopare så jag kräks.

 

Undrar hur länge det tar innan Asafa Powell visar positiva dopingtester.

 

Var så jäkla besviken igår snackade med massa folk på puben och alla är skitbesvikna. Jag gillade Gatlin. Första sprinter som visade något slags tecken på ödmjukhet. Sedan såg han ju inte dopad ut (normala muskler).

 

Usch vilken skit. Gatlin kan dra nåt gammalt över sig.

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anjuna Moon
Nej,jag tror inte att våra svenska friidrottsstjärnor är så korkade att

dom dopar sig,Eftersom WADA gör rätt täta och oannonserade

kontroller,så vore det ju idiotiskt av Christian Olsson,Stefan Holm

och dom andra att dopa sig.

Varför skulle svenska idrottare vara smartare än andra? Oannonserade dopingkontroller känner alla till att de sker så varför skulle just svenskar vara "klokare" i att justera bort sitt dopingintag pga detta?

 

Inte för att jag menar att det förekommer någon spridd doping hos svenska idrottare, irriterade mig bara på det självförmätna i att svenskar skulle stå över alla andra på något sätt.

 

När det gäller dopingproblemet så tycker jag att det för solklara fall alltid skall leda till livstids avstängning. I mindre givna fall, exempelvis där astmatiker döms för att de tagit astmamedicin innan ett lopp, bör det finnas tydligare regler för hur detta skall intas och när det får göras. Kanske inte så lätt.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...