Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken Trader-sajt ska man välja?


Tropicana

Rekommendera Poster

Hej,

 

finns ju en hel rad olika Trader-sajter idag där du kan sälja/köpa aktier, fonder m.m via nättjänster. De flesta banker har det om jag har förstått det rätt och DI.se har en version där man kan köpa och sälja med låtsaspengar och se hur duktiga man är innan man placerar sina riktiga pengar.

 

Efter vad jag har hört tar de felsta Trader-sajter större avgifter vi köp/sälj men prisskillnaderna skall vara stora. Vilka hemsidor rekommenderar ni? Tack.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter vad jag har hört tar de felsta Trader-sajter större avgifter vi köp/sälj men prisskillnaderna skall vara stora. Vilka hemsidor rekommenderar ni? Tack.

 

Om man tittar på internetworlds lista så ligger nordnet.se överst och det är också den sida som jag varmt rekommenderar. Har varit kund där i fyra år nu och tycker att servicen är enormt bra. De har dessutom olika curtage-nivåer som baserar sig på om man gör många eller få affärer, eller om man gör stora eller små affärer.

 

Dock är det kanske ingen nybörjarsida.

 

Titta gärna vidare på internetworlds lista här: http://internetworldr.idg.se/ArticlePages/200606/05/20060605140213_IW361/20060605140213_IW361.dbp.asp

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Det är ju så olika hur man tänker. Jag gillar Skandiabanken för där får jag 1,7 % i ränta på alla pengar, som finns på deras konton.

 

Andra sajter ger oftast 0 % i ränta på dom pengar som man har hos dom.

 

Det tar några sekunder att flytta pengar inom Skandiabanken och sen har man det man behöver för att omedelbart handla aktier. På dom andra sajterna får man väl (?) flytta pengarna flera dar i förväg och sen får man ingen ränta om man inte vill handla omedelbart.

 

Skandiabankens minimicourtage är 80 kr och depån kostar 65 kr/kvartal så billigast är dom inte. Däremot får man t ex en ifylld K4 att skriva ut direkt från kontot. OCH som sagt ränta på pengarna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...