Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ta kontakt med Felia (Telia)


webbaccess.net

Rekommendera Poster

webbaccess.net

Hej skulle ta kontakt med Felia för att få reda på varför vi inte hade något bredband.

 

ringde dem på 020-222 222 och valde rätt i menyerna (4,3, Telefonnummer,#,#)

 

fick till svars "du är nummer 389 i kön din väntetid beräknas till 1 timme och 47 minuter" så jag blev trött på detta, lade luren ifrån mig (med telia i luren) och åkte till Väla och handlade kläder (Väla = Köpcentrum (för dem som inte visste)) och glömde telefonen helt, kom hem efter 3 timmar och 5 minuter och kommer på att telefonen ligger med telia i luren, lyfter luren mot örat.

"Du är nummer 17 i kön", detta tycker jag dock är skandal!

 

Telia bredbands kund

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

glömde telefonen helt, kom hem efter 3 timmar och 5 minuter och kommer på att telefonen ligger med telia i luren, lyfter luren mot örat.

"Du är nummer 17 i kön", detta tycker jag dock är skandal!

 

Flyt ändå ;), eller la du på då?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nummret till telia är 90 200 för privat och 90 400 för företag.

 

Ring dit så slipper du kö... (i alla fall när det är bra väder, annars kan det vara lite kö. Men inte så mycket!)

 

Du hamnade säkert i den totala kön till alla avdelningar... =)

 

[inlägget ändrat 2006-07-26 22:19:13 av Re-JeeP]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och vad hjälper det att komma fram?

 

Hälsade på en kamrat över helgen förra sommaren. De kom inte ut på internet, kunde inte surfa. Så de ringde telia som sa allt var OK. Så felet måste ligga hos oss. Trodde vi.

 

Efter installerat om windows på deras dator en gång på lördag och en gång på söndag ställt in allt efter bästa förmåga osv utan att komma ut,

upptäckte jag att det gick att pinga diverse servrar vi hade numren till.

Börjar misstänka att telias DNS-servrar inte fungerar för vi kommer ju ut på internet men kan inte surfa.

Ringer telia på nytt och frågar om de har igång DNS-servrarna för orten (Växjö)

Nej DNS-servrarna var nere skulle komma igång efter helgen.

Men internet fungerade ju enligt telias egen definition på saken.

Och det hade de ju alldeles rätt i.

Men vad hjäpte det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fick till svars "du är nummer 389 i kön din väntetid beräknas till 1 timme och 47 minuter" så jag blev trött på detta, lade luren ifrån mig (med telia i luren) och åkte till Väla och handlade kläder (Väla = Köpcentrum (för dem som inte visste)) och glömde telefonen helt, kom hem efter 3 timmar och 5 minuter och kommer på att telefonen ligger med telia i luren, lyfter luren mot örat.

"Du är nummer 17 i kön", detta tycker jag dock är skandal!

 

Vet inte riktigt vad du menar är skandal i det här sammanhanget? Att väntetiden var så lång eller att samtalen tog mer tid än beräknat?

 

Vi är Telia-kunder i hushållet och jag som surfar mest brukar ringa Telia när bredbandet krånglar. I värsta fall får man dröja 15-20 minuter men det brukar gå betydligt snabbare. Bredbandet ligger nere lite för ofta för min smak men Telias kundtjänst är ändå superb!

 

För en månad sedan så ringde jag dem och klagade lite på att bredbandet hade legat nere två gånger under två dagar, flera timmar varje gång. Jag krävde ekonomisk ersättning. Vi betalar lite över 300 per månad och jag tyckte att de i alla fall kunde ge mig 50 kronor rabatt under nästkommande månad men de berättade att jag naturligtvis skulle slippa månadsavgiften den månaden. Där växte Telia i mina ögon! När det är dags för mig personligen att skaffa bredband och telefoni kommer jag med stor sannolikhet att välja Telia trots lite högre månadskostnader.

 

TeliaSonera - :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej DNS-servrarna var nere skulle komma igång efter helgen.

Men internet fungerade ju enligt telias egen definition på saken.

Och det hade de ju alldeles rätt i.

Men vad hjäpte det.

Men varför pekade du inte om till någon / några andra DNS-servrar? Du behöver ju inte använda Telias så det var väl ändå ett problem som du kunde ha löst på lite under en minut, iofs dåligt av deras support att inte berätta det för dig.

-nisse

aMBivAlENt?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

webbaccess.net skrev:

020-222 222 är bredbandsnumret

 

Då tycker jag att du nästa gång skall prova 90200.

På deras hemsida står dessutom det numret oavsett vad saken gäller (om du är privatkund);

http://www.telia.se/privat/kundservice/frame.do?sl=teliase_vnav_kservice_kontakta_tele&channelId=-77369&tabId=3

 

Jag ringde Telia häromdagen på det numret och där finns alternativ för bredbands-support. Väntade max 10 minuter och vilken support se'n!

Suverän - väldigt pedagogisk och kunnig.

 

Säger som Makan

TeliaSonera - :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

020-222 222 är bredbandsnumret

 

Var i från har du fått det? Nedan är klippt från Telias kundtjänstsida på deras webbplats:

 

[log]

Kontakta Telia via telefon

Finner du inte svaret på du söker här på webben? Då är du välkommen att ringa vår kundtjänst eller support så hjälper vi dig gärna med ditt ärende.

Telefonnummer

 

Som privatkund ringer du 90 200

 

Från utlandet ringer du +46-771-99 02 00

 

Vår kundtjänst kan du ringa till utan kostnad om du ringer med Telia på våra fasta eller mobila abonnemang.

 

Öppettider

 

Kundtjänst

Vardagar 08.00 - 21.00

Lördag, söndag och helgdag 09.00 - 17.00

 

Support Bredband

Vardagar 08.00 - 22.00

Lördag, söndag 09.00 - 20.00

Helgdag 09.00 - 17.00*

 

Support Uppringt Internet

Vardagar 07.30 - 20.00

Lördag, söndag 09.00 - 18.00

Helgdag 09.00 - 17.00*

 

Felanmälan (exkl Support Bredband

och Support Uppringt Internet)

Vardagar 07.30-18.00

Lördag, söndag Stängt

Helgdag Stängt

 

Fakturaärenden

Vardagar 08.00 - 18.00

Lördag, söndag och helgdag stängt

 

*variationer kan förekomma

Direktnummer

 

Kabelskador

Upptäckt eller orsakat en skada på telenätet? Vill du ha en kabel flyttad?

020-50 50 00

 

Kabelanvisning

Skall du gräva? Är du rädd att skada en telekabel?

020-53 10 00 [/log]

 

 

Det nummer som du har ringt leder till vad jag förmodar är ett call center som betjänar flera olika företag varav de flesta är Telenor butiker. Tror du mig inte så är det bara att ta en titt här: http://snipurl.com/ty1u

 

 

-nisse

aMBivAlENt?

Well, yes and no.

 

[inlägget ändrat 2006-07-27 09:18:57 av NWM]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

webbaccess.net

detta har jag själv fått av Telia, och detta är bredbands avdelningen (samma avdelning som om du väljer bredband på 90200)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

detta har jag själv fått av Telia, och detta är bredbands avdelningen

I så fall för väldigt många år sedan (jag har ett vagt minne av att Telia har haft ett 020-nummer men det var flera år sedan). Om citatet och länken i mitt inlägg inte kan övertyga dig så finns det väl inte så mycket mer att säga än att du i okunnskap ringde fel nummer, men sånt händer och nu vet du ju vilket nummer du skall ringa.

-nisse

aMBivAlENt?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

webbaccess.net

det var ett halvår sen jag fick detta numret av telia för att jag skulle slippa att ringa 90200 och om man ringer 90200 och klicka in sig på bredbands delen så är det precis samma menyer.

 

(provade att ringa 020-222 222 från en telefon och 90200 > bredband från en annan och resultatet var att 020-222 222 var det mindre kö på (bara för att jag ringde det först))

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

webbaccess.net

ojsan!

 

har skrivit fel hela vägen det är 020-222 100

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ojsan!

 

har skrivit fel hela vägen det är 020-222 100

Det här blev ju en riktigt rolig tråd men en massa förvirring:thumbsup:

-nisse

aMBivAlENt?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson
har skrivit fel hela vägen det är 020-222 100

 

Det kanske är rätt, men numret man _ska_ använda är 90200 (privat) resp 90400 (företag).

 

Var har du fått detta 020-nummer ifrån? Det står inget om det på Telias hemsida!

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var har du fått detta 020-nummer ifrån? Det står inget om det på Telias hemsida!

Nu frågar du ju iofs inte mig och dessutom så kan jag minnas fel men jag tror att det är nummret som ADSL företagskunder kan ringa.

-nisse

aMBivAlENt?

Well, yes and no.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mr Andersson

Nåt nytt då, har aldrig varit med om det!

 

Har alltid blivit hänvisad att ringa 90X00.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

webbaccess.net

jag fick det av en Teletekniker som flyttade jacket när vi hade problem

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Telia är så jävla dåliga, de låste min mobil utan att säga något till mig och påstod att det var mitt fel att jag inte läste kvittot efteråt. Nu måste jag betala 300 kr för att få den upplåst påstod kundservicen. Och en annan sak nu när jag väl är igång, värsta kundsupporten någonsin. Efter jag frågat om jag kan få en e-mail till telia för mer support så frågar hon mig "pff, vad ska du ha en e-mail till?" väldigt arg ton, sen börjar hon skälla ut mig utan anledning och det är då jag som är kunden. Bojkotta telia efter detta skitet, Ha d gött!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

För mig har det fungerat med Telia ADSL i åratal .

Sedan skaffade vi Telia DigitalTV som också funkat .

Men visst har det varit lite strul en gång med Telesvar som hoppat ur så att det krävdes ett antal samtal.

Inga långa väntetider dock - max 10 min.

Men som sagt bredband och TV ok .

 

Då vet jag andra som har haft problem med tex Comhem mfl.

Telias försäljare har visserligen tappat lite i moral som alla andra de senaste åren.

De talade inte om alla konsekvenser med byte till IP-telefoni.

 

Men det är inte sämre än någon annan vill jag påstå och jag jobbar inte på Telia.

Bara tycker så.

Jag tycker det är med Telia som med SJ . De får stå för allt ont trots att de bara är en operatör bland andra. Men jag tror det beror på den statliga historien - säkert.

Andra operatörer är inte bättre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också gått över till IP telefoni, men än så länge utan problem.

 

Har ett provpaket än så länge, som jag kan avskuta utan kostnader. Vilka problem finns med IP-telefoni??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag har också gått över till IP telefoni, men än så länge utan problem.

 

Har ett provpaket än så länge, som jag kan avskuta utan kostnader. Vilka problem finns med IP-telefoni??

 

Nja det är nog trots allt inte lika säkert som det gamla Accessnätet = Telia AXE kopparnät. Jag har två leverantörer T3 på IP-telefon direkt och Telia via ATA-box till konventionell telefon. Den som ha dykt mest - 3-4 gånger på ett år - är Telia (kan också bero på ATA-boxen eftersom det funkar vid omstart) men även avbrott en gång med T3. Ingen förbindelse med SIP-server. I mitt fall kunde det gå åratal utan avbrott på Acessnätet - så visst är det skillnad ännu så länge men ny teknik är på väg har jag hört.

Nu ska jag byta även den andra telefonen till T3 (http://www.t3.se/).

En bekant har Glocalnet över ADSL som tappar kontakten ofta - beror nog mest på ADSL.

 

Jag har kommit fram till följande erfarenheter:

IP-telefoni fungerar bäst på riktigt bredband med fiber - inte för låg hastighet.

Bäst är också en riktig IP-telefon - Siemens Gigaset A580IP (700 kr utgående modell på http://www.dustinhome.se)- är bra och fungerar även med gamla kopparnätet.

Via ATA-box kan det bli eko.

Har du Router - se till att den fungerar med IP-telefoner.

Med T3 kan du ringa över Internet med mjukvaruprogram också - tex XLite (gratis).

Med programmet Bria ringer du krypterat. Båda finns på http://www.counterpath.com/

Många svar får man på http://www.voip-forum.se/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...